کد خبر: ۹۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پی توزیع داروی رانیتیدین بطور اشتباه در بسته های هپارین(دارویی برای انعقاد خون) از سوی یک شرکت دارویی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین،اکبر عبدالهی اصل افزود: این داروها مختص یکی از شرکت های دارویی بوده که به اشتباه، دارویی در بسته داروی دیگر قرار گرفته و جابجایی دارویی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اینگونه خطاها از نوع خطاهای معمول در شرکت های دارویی بوده و عمدی در کار نبوده بلکه سهوا اتفاق افتاده است.
عبدالهی اصل ادامه داد: هنگام بروز این خطاها، نهادهای ناظری مانند سازمان غذا و دارو متولی هستند که اینگونه اشتباه ها را اطلاع رسانی و با آن شرکت برخورد کنند.
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: اگر تزریق اشتباهی این دارو برای بیماران صورت گیرد برای سلامت بیمار خطرناک است، بنابراین از طریق تمام مراجع اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته و نسبت به جمع آوری این دارو از داروخانه ها، اقدامات لازم صورت گرفته است.
عبدالهی اصل گفت: کادر درمانی مراکز درمانی و بیمارستان ها بویژه افرادی که کار تزریقات را انجام می دهند در خصوص اشتباه جابجایی دارو در بسته ها، اطلاع رسانی شده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: