کد خبر: ۹۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفاآنلاین :اجتماعی >عمومی >سازمان غیردولتی انگلیسی آکسفام در گزارشی اعلام کرد: ثروت 62 نفر از میلیاردترین افراد جهان معادل دارایی 50درصد از فقیرترین ساکنان کره زمین است.

به گزارش شفاآنلاین، آکسفام در این گزارش تحت عنوان «اقتصاد در خدمت یک درصد» که روز دوشنبه و در آستانه نشست داووس سوییس منتشر شد، عنوان کرد که فاصله بزرگ ترین ثروتمندان جهان و بقیه ساکنان کره زمین به میزان چشمگیری افزایش یافته است.
براساس گزارش آکسفام، ثروت 62 تن از ثروتمندترین افراد جهان، از سال 2010 میلادی تا 2015 میلادی، با 500 میلیارد دلار افزایش، به یک تریلیون و 760 میلیارد دلار رسیده است.
موسسه غیردولتی انگلیسی آکسفام اعلام کرد ثروت یک درصد از ثروتمندترین افراد جهان در سال گذشته میلادی بیش از ثروت 99 درصد بقیه جمعیت جهان بوده است.
براساس گزارش آکسفام، از ابتدای قرن 21 نیمی از فقیرترین افراد جهان، کمتر از یک درصد میزان افزایش ثروت در جهان را به دست آورده اند و پنجاه درصد میزان افزایش ثروت در جهان طی این مدت، نصیب یک درصد جمعیت ثروتمند جهان شده است.
آکسفام پیش بینی کرده بود دارایی یک درصد جمعیت جهان در سال 2016 بیش از دارایی 99 درصد بقیه باشد و این واقعیت در سال 2015 یعنی یک سال زودتر ازآنچه پیش بینی می شد تحقق پیدا کرد.
به گزارش اکسفام در سال 2010 میلادی، دارایی 388 نفر از ثروتمندترین افراد جهان معادل دارایی نیمی از جمعیت جهان بود و تعداد این افراد در سال 2014 میلادی به 80 نفر و در سال 2015 میلادی به 62 نفر رسید.
'مارک گلدریک' مدیر اجرایی آکسفام انگلیس می گوید: این کاملا غیرقابل قبول است که دارایی نیمی از جمعیت جهان به اندازه تعداد کمی از ثروتمندترین افراد جهان باشد.
'مانون اوبری' یکی دیگر از مسئولان موسسه آکسفام تصریح کرده است نمی توان اجازه داد میلیون ها نفر گرسنه باشند ولی منابع مالی که می تواند به آنها کمک کند در دست چند نفر از ثروتمندترین افراد جهان باشد.
آکسفام از شرکت کنندگان در همایش اقتصادی داووس خواسته است برای مقابله با این وضع تلاش کنند.
سازمان غیردولتی انگلیسی آکسفام اخیرا نیز هم زمان با اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی در پاریس، در گزارشی اعلام کرده بود انتشار بیش از نیمی از گاز دی اکسید کربن جهان توسط 10 درصد ثروتمندترین ساکنان زمین صورت می گیرد.
به گفته آکسفام ، نیمی از فقیرترین جمعیت جهان که بالغ بر 3.5 میلیارد نفر هستند، تنها مسوولیت تولید ده درصد از کل گاز دی اکسیدکربن جهان را بر عهده دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: