کد خبر: ۹۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفاآنلاین:اجتماعی >سیاسی >مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرایی شدن برجام بر فعالیت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی تاثیر مستقیم دارد و این سازمان در دوران پسا برجام و تحول اقتصادی کشور امکان خدمت رسانی بهتر و کارکرد مطلوب‌تر و نقش آفرینی به عنوان موتور توسعه کشور دارد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید تقی نوربخش موفقیت دستگاه دیپلماسی کشورمان در نهایی شدن برجام و عبور از تحریم‌های ظالمانه را به مقام معظم رهبری ، جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور ،خانواده معظم شهدا بویژه شهدای هسته‌ای و ملت شریف ایران تبریک گفت و اظهار داشت: این دستاورد عظیم با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تدابیر هوشمندانه دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده حاصل شد.

وی اظهار داشت: بودجه‌ سازمان تأمین اجتماعی در حدود 7درصد از بودجه کل، 27 درصد از بودجه جاری و در حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است و  بی شک هرگونه تحولی در اقتصاد ایران می تواند بر عملکرد و منابع و مصارف سازمان بویژه فعالیت بخش اقتصادی سازمان موثر باشد.
وی در ادامه به تأثیرپذیری سازمان تأمین اجتماعی از شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: با رونق اقتصادی و افزایش فعالیت‌بنگاه‌ها شاهد ایجاد اشتغال بیشتر خواهیم بود و به دنبال آن حق بیمه دریافتی سازمان نیز افزایش می‌یابد. از سوی دیگر با بهبود وضعیت مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور فعالان اقتصادی با سهولت بیشتری حق بیمه کارکنان خود را پرداخت خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اجرای اهداف سازمان تأمین اجتماعی در حوزه سرمایه گذاری را با اجرای برجام امکان‌پذیر دانست و گفت: برنامه اصولی حوزه سرمایه گذاری سازمان ورود به حوزه‌های بالادستی اقتصاد است و همچنین مشارکت اقتصادی با شرکای خارجی در اولویت است که تکنولوژی را به داخل کشور انتقال دهند.
وی ادامه داد: بازارهای کالاهای صادراتی شرکت‌های سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی نیز مخصوصاً در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز توسعه پیدا می‌کنند و درآمد سازمان را ارتقاء می‌دهد.

نوربخش افزود: به دلیل جذابیت حوزه سرمایه گذاری ملی و برای سرمایه گذاران خارجی، سازمان تأمین اجتماعی شریک مناسبی برای آنها جهت تشکیل سرمایه گذاری های مشترک و کنسرسیوم های بین المللی خواهد بود. این امر در حوزه های بالادستی اقتصاد از امکان بیشتری برخوردار است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی امکان ارتقای تکنولوژی سرمایه گذاری های موجود و رقابت پذیر کردن آنها را از جمله محاسن جذب سرمایه خارجی توسط سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: استراتژی سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی به منظور بهره مندی از تجهیزات و فناوری و دانش فنی و نیز استفاده از موارد آموزش آنان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

نوربخش افزود: سرمایه گذاری در فعالیت های مبتنی بر توسعه صادرات ضمن در نظر گرفتن نقاط قوت و خلق مزیت نسبی و ساماندهی حوزه های سرمایه گذاری فعلی و جهت دهی ذخایر سرمایه گذاری به سمت فعالیت هایی با مقیاس بزرگ و نیز با اهداف ترغیب و جذب سرمایه گذاران خارجی از جمله اهدافی است که با اجرایی شدن برجام امکان تحقق آن در حوزه سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

وی کاهش تورم در بخش درمان و کاهش هزینه های درمان و مصارف درمانی سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر پیامدهای مثبت اجرای برجام دانست و گفت: دسترسی آسان تر به دارو و تجهیزات پزشکی نیز از دیگر مسائلی است که سبب بهبود و ارتقاء خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: