کد خبر: ۹۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
وزارت بهداشت:
شفاآنلاین :مدیر کل حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت :برپایی تجمع بدون مجوز توسط گروه های علمی کشور از منطق علمی و نخبه گی بدور است.
به گزارش شفاآنلاین ،جواد افشاری،در خصوص برگزاری بعضي تجمع ها درمقابل وزارت بهداشت گفت: اصل برگزاری تجمع ها فرآیندی در کشور دارد که با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح با آرامش و رعایت حقوق دیگران انجام می شود.
وی در ادامه افزود: اگر هر گروهی به حق یا ناحق بدون رعایت قاعده ای برای دستیابی به مطالباتشان وارد خیابان ها شوند منجر به ایجاد تنش و اغتشاش می شود که اخلاقی نبوده و ایجاد مزاحمت برای مردم است.
مدیر کل حقوقی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از چنین هرج و مرجی، ساختاری طراحی کرده اند که هرگونه درخواستي طی پروسه ای مشخص و در چارچوب قوانین توسط مراجع ذیصلاح آن رسیدگی خواهد شد.
افشاری قاعده نخست برای این روند را مراجعه به دیوان عدالت اداری دانست و گفت: مطالبات مطرح شده در صورت تطابق با قوانین باید تمکین شود و اینکه هر صنف و گروهی به هر دلیلی برای حصول مطالباتش تجمع برگزار کند که خارج از این روند باشد، توجیه منطقی و قانونی ندارد.
وی تاکید نمود: بخصوص اینکه اگر این تجمع ها توسط گروه های علمی و نخبه و مرجع در کشور برگزار شود از منطق علمی و نخبه گی بدور است و این گروه ها باید در آموزش روش های مدنی برای کسب حقوق مورد ادعاي خود الگوی مردم باشند.
افشاری تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تمهیداتی را فراهم کرده که پیرو آن دبیرخانه ای در معاونت حقوقی هر دستگاه اجرایی تشکیل شده و اگر در مسایل مختلفی چون علمی، آموزشی، تحقیقاتی و دیگر موارد، معترضینی وجود داشته باشد، در هیات عالی تجدید نظر مطرح می شود و با تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن شخصیت های علمی، حقوقی و فرهنگی حضور دارند مورد بررسی قرار میگیرد.
وی افزود: حضور در اجتماع بدون مجوز حتما عکس العمل دارد که نهادهای مسئول انتظامی و امنیتی مسئولیت دارند و خارج از اختیارات وزارت بهداشت است .ضمن اینکه این وزارتخانه تسلیم خواسته های غیرمنطقی نمی شود و مراجع و دستگاه های امنیتی با معترضین بدون مجوز رسمی بنا به تکلیف قانونی خود، برخورد خواهند کرد.
افشاری در ادامه گفت: طرح مطالبات در هر صنفی باید بر اساس فرآیندهای تعریف شده باشد که اگر به حق و قانونی باشد الزاما باید تمکین شود اما اگر هر فردی به زعم خودش دست به اعتراض بزند این امر موجب بی نظمی در جامعه خواهد شد و امنیت اجتماعی را به خطر خواهد انداخت که زیبنده نظام اسلامی نیست.
مدیر کل امور حقوقی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد که صبح شنبه با حضور موثر نیروي انتظامی هیچ تجمع غیر قانونی مقابل وزارت بهداشت برگزار نشد و در آینده با هرگونه تجمع غیرقانونی در مقابل وزارت بهداشت توسط دستگاه های ذی ربط برخورد قانونی خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: