کد خبر: ۹۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت:هجمه های مهندسی شده برعلیه جامعه پزشکی باید مورد دقت نظر دستگاه های امنیتی و نظارتی کشور قرار گیرد تاانشالله ریشه این بداخلاقی ها هرچه سریعتر خشکانده شود.
دکتر داریوش طاهرخانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: این که امروز در برخی از رسانه ها عنوان می شود هجمه های موجود بر علیه جامعه پزشکی مهندسی شده است ، پس باید این قبیل مسایل به شدت مورد دقت نظر دستگاه های امنیتی و نظارتی کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: زیرا هر چند تاکنون هویت هیچ شبکه ای مبنی بر این موضوع از جانب مراجع ذی صلاح اعلام نشده است ، اما گسترش احساس وجود یک جریان مهندسی شده علیه یک قشر خاص علاوه بر احساس ناخوشایند عدم استقرار امنیت برای اعضای آن صنف ،تبعات ناگواری را برای کل جامعه نیز به همراه خواهد داشت.

وی همچنین افزود: بنابراین با توجه به این که تاکنون مراجع ذی صلاح نسبت به این موضوع گزارشی نداده اند یعنی یا چنین موضوعی صحت ندارد یا اگر هم بوده کنترل شده است.

آسیب شناسی هجمه ها بر علیه جامعه پزشکی

طاهرخانی خاطرنشان کرد: به هر حال این امر یک واقعیت انکارناپذیر است که هر از چندگاهی در برخی از تریبون ها یا مراکز درمانی نسبت به جامعه پزشکی تعرضاتی صورت می گیرد. البته به اعتقاد بنده گاهی اوقات این تعرضات به واسطه عدم آگاهی است.

وی ادامه داد: به طور مثال زمانی که  فردی به یک مرکز درمانی مراجعه می کند با توجه به این که اطلاعات جامع و کافی از فرآیندهای درمان ندارد و نسبت به سلامتی ، آموخته هایش در حد یک پزشک، پرستار یا یک ارائه کننده خدمت نیست ، این تصور در ذهنش ایجاد می شود که حال بیمارش بسیار وخیم است .و اضطرابی که در وجودش شکل گرفته ، گاهی مانع از نگاه عمیق به رخدادهای پیرامونش می شود و بر اساس آن گاهی قضاوت های شتاب زده در خصوص عدم توجه کافی به بیمار در ذهنش ایجاد می شود.

وی افزود: البته همه این ها به خاطر آن است که برایش قابل پیش بینی نیست که نتیجه درمان چه خواهد شد و اگر این اطلاعات به طور دقیق و شفاف به بیماران و همراهان منتقل شود و آنها آگاهی لازم از سیر درمان بیمار را داشته باشند به طور قطع این سوء تفاهمات نیز کمتر خواهد شد.

 طاهرخانی تصریح کرد: متولیان نظام سلامت طی چند سال اخیر خدمات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان داشته اند اما نسبت به یک موضوع بسیار غافل بوده اند و آن عدم شفافیت در بخش بهداشت و درمان است.

وی گفت: این شفافیت ابعاد مختلفی دارد. از ارقامی که بیماران باید پرداخت نمایند تا لیست انتظاری که بیماران را در صف دریافت خدمات درمانی قرار می دهد ، گسترده است.

وی تأکید کرد: اگر مسئولین بهداشت و درمان کشور و متولیان امر موضوع شفافیت در نظام سلامت را که ابعاد بسیار گسترده ای دارد ، در دستور کار قرار دهند و از پرداخت های مردم گرفته تا درآمدهای پزشکان و به ویژه پزشکان شاغل در سمت های مختلف در قوای سه گانه کشور را به صورت کاملا شفاف و با ملاحظات اخلاقی در اختیار همگان قرار دهند ، در آن صورت بسیاری از سوء تفاهماتی که در جامعه شکل گرفته از بین خواهد رفت.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: چرا که آحاد جامعه پزشکی در لیست درآمدهای چند ده میلیونی قرار ندارند و حتی بخشی از همکاران ما برای تامین اقتصاد خانواده علاوه بر شیفت های نامتعارف در مراکز درمانی ، با محروم کردن خود از اوقات فراغت ، گاها ساعاتی از شبانه روز را نیز در شغلی غیر از شغل اصلی خود مشغول به کار هستند.پس آن چند نفر که هیچ کس نامشان را فاش نمی کند ، همه جامعه پزشکی نیستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: