کد خبر: ۹۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 15
شفا آنلاین>سلامت> مطالعات مشترک پژوهشگران بلژیکی و آمریکائی نشان می دهد که استفاده ترکیبی از مسکن های دیکلوفناک به همراه روش های رایج درمان سرطان از جمله شیمی درمانی می تواند تاثیراتی مثبت در نابودی سلول های سرطانی داشته باشد .

به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران در بررسی های جدید خود موفق به شناسائی نوعی از مسکن های ویژه شده اند که بسیار ارزان قیمت بوده و دارای خواص صد سرطان است . دیکلوفناک ها که از جمله مشهورترین انواع مسکن های رایج در بازار هستند توسط این تیم پژوهشی مورد توجه قرار گرفته و تاثیرات مثبت آن در درمان سرطان کشف شد .

استفاده ترکیبی از دیکلوفناک در کنار سایر روش های درمانی رایج برای از بین بردن سرطان از جمله شیمی درمانی یا اشعه درمانی ؛ می تواند تاثیر روش های درمانی فوق را افزایش دهد .

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد این مسکن ها که تاثیراتی بسیار قدرتمند  در از بین بردن درد دارند ، دارای ویژگی منحصر به فردی در جلوگیری از بروز و گسترش دوباره سلول های سرطانی در بیماران مبتلا به این عارضه هستند که تحت عمل جراحی قرار گرفته و این موضوع می تواند در مسیر مبارزه با بیماری سرطان بسیار مفید و ارزشمند محسوب شود .

تیم پژوهشگران فوق برای بررسی بالینی تاثیرات داروی دیکلوفناک بر سلول های سرطانی ، اقدام به آزمایش ان روی بیماران داوطلب کرده و دریافتند استفاده ترکیبی از این دارو در کنار سایر روش های درمانی رایج برای از بین بردن سرطان از جمله شیمی درمانی یا اشعه درمانی ؛ می تواند تاثیر روش های درمانی فوق را افزایش دهد .

در همین رابطه پن پانتزیارکا سرپرست این تیم تحقیقاتی و از اعضای پژوهشگر سازمان Repurposing Drugs in Oncology (ReDO) اعلام کرد : ما به روشنی مشاهده کردیم که این داروی مسکن دارای وظایف متعددی است و تاثیری بسیار مناسب در مبارزه با غدد و تومورهای سرطانی دارد .

گفتنی است این پژوهش ها با مشارکت و همکاری مرکز مبارزه با سرطان کشور بلژیک و مرکز درمان جهانی ایالات متحده آمریکا انجام شده است . شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در اخرین شماره مجله پزشکی  ecancermedicalscience منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: