کد خبر: ۹۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 14
شفاآنلاین:جامعه>سیاست>روزنامه لس آنجلس تایمز ضمن دفاع ازعملکرد ایران در بازداشت ملوانان امریکایی اعتراض تندروها ی امریکا به این بازداشت را بی مورد دانست و اعلام کرد که نیروی دریایی امریکا نیز در شرایط مشابه همین اقدام را انجام می داد.
به گزارش شفاآنلاین : این روزنامه در مقاله ای در شماره روز گذشته (چهارشنبه) خود نوشت : تصور کنید دو شناور دریایی ایرانی وارد آبهای تحت کنترل امریکا و مجاوریک پایگاه دریایی امریکا می شدند، آیا امریکایی ها به ایرانیان سلام نظامی می دادند و ضمن تشکر از توقف آنها در این آبها با یک فنجان شکلات داغ از آنها پذیرایی می کردند و سپس به آنها می گفتند بفرمایید به مسیر خود ادامه دهید.
در این مقاله اعتراض تندروهای آمریکا به این بازداشت به شدت زیر سوال رفته و تاکید شده است که ظاهرا آنها عرف موجود در چنین وضعیتی را ملاطفت دانسته و هر چیز کمتر از آن را هتک حرمت و شاید دلیلی برای پاره کردن توافقنامه های بین المللی می دانند.
این روزنامه آمریکایی با اشاره به زمان وقوع این حادثه و سپس پایان بازداشت ملوانان در روزنامه چهارشنبه نوشت : هر چند که این دستگیری ملوانان ممکن است خوشایند بعضی ها نباشد ولی حقیقت این است که ایرانیان در محدوده حقوق خود عمل کرده و به امریکایی ها آسیبی نرساندند و سریعا قضیه را حل و فصل کردند.
در ادامه مقاله آمده است که به محض توقیف قایق های نیروی دریایی ، تندروهای مخالف ایران بیکار ننشستند و سریعا اوباما را به ناپختگی در اعتماد به ایران متهم کردند ولی بعدا معلوم شد که آنها تصور باطلی دارند.
این مقاله که با عنوان آیا ایران با امریکا بازی می کند؟ به چاپ رسیده بویژه پاسخی بود به دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری که در یک موضع تند گفته بود که ایران چند روز قبل از رفع تحریم ها و آزاد شدن داراییهایش در حال بازی با امریکا است.
وی خواستار عدم لغو تحریم ها شده بود.
لس آنجس تایمز نوشت : آنچه قابل توجه است بازداشت چند ملوان امریکایی نیست بلکه پایان یافتن سریع بازداشت آنها است.
دراین مقاله بازداشت ملوانان امریکایی با بازداشت 15 تن از ملوانان نیروی دریایی انگلیس در سال 2007 مقایسه شده و آمده است بازداشت انگلیسی ها در دوران احمدی نژاد رییس جمهوری سابق ایران سیزده روز طول کشید در حالیکه این بازداشت در دوران زمامداری حسن روحانی رئیس جمهوری میانه روی ایران حتی 24 ساعت طول نکشیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: