کد خبر: ۹۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: یکی از نگرانی های ما در مورد قانون نظام پزشکی این است که در فرآیند قانون گذاری و اصلاح قانون دچار آسیب شود.
دکتر علیرضا زالی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: سازمان نظام پزشکی یک قانون مستقل دارد و این امردستاورد بزرگی است؛پس باید از این استقلال قانون صیانت شود و همه دست به دست هم دهیم تا شاکله قانون حفظ شود.

وی ادامه داد: در 12 سالی که از تصویب قانون می گذرد نظام سلامت؛ وضعیت پزشکان؛ مطالبات جامعه پزشکی، سازوکارهای حاکم بر نظام سلامت تغییرات اساسی نیز پیدا کرده است پس تغییراتی هم باید در قانون ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد:ازسوی دیگر
یک نگرانی که ازسوی همکاران ما در نظام پزشکی طی سال های اخیروجود داشته این بوده که بالاخره این قانون یک نکات مثبت قابل توجهی دارد که اگر در فرآیند قانون گذاری برود؛امکان دارد در فرآیند اصلاح قانون دچار آسیب شود یعنی بخش های مثبت آن را هم دچار کاستی کند.

زالی ادامه داد: این یک نگرانی عمیق مربوط به سالیان اخیر است که مانع از این بوده تا دوستان بخواهند نیازهای جدیدی را در قانون ببینند. ضمن این که بستر مجلس هم برای این تغییرات باید آماده باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: یعنی اگر از طرف سازمان پیشنهادی برای تغییر قانون باشد باید مجلس نیز تنها به آن پیشنهادات رسیدگی کند تا اصل قانون دچار خدشه و کاستی نشود.

وی ادامه داد: شاید این نگرانی که ما طی سال های اخیر داشته ایم و برخی از نقاط مبهمی که در قانون وجود داشت را می شد با ظرفیت سازی قانونی حذف کنیم که امیدواریم این نگرانی از ابعاد مختلف مرتفع شود .تا بعد بتوانیم پیشنهادات را از سراسر کشور،مجموعه نظام پزشکی کشور و شورای عالی و مجمع سازمان نظام پزشکی بگیریم که این ها نیز ساز و کارهای خود را دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: