کارنامه موفقیتها
رها مرسلی از روش حفظ کردن آیات قرآن کریم گفت: شیوه حفظم به صورت تصویری
بود به این معنا که کلمات ابتدایی و انتهایی هر صفحه از قرآن را به خاطر
میسپردم و در مدت 5 دقیقه تصویری از هر صفحه در ذهنم نقش میبست و روزانه
در طول 30 دقیقه، سه صفحه از قرآن را حفظ میکردم و حالا که 3 سال از
آن روزها میگذرد برای اینکه به محفوظاتم لطمهای وارد نشود روزانه 2 جز
از قرآن را مرور میکنم که همه این اتــــــــفاقات خوب را مدیون لطف
خداوند و همراهی پدر و مادرم هستم. در پایان هر روز از مادرم میخواستم که
به محفوظاتم گوش بسپارد، از طرفی به خاطر شرایط کاری پدرم از تبریز به یکی
از شهرستانهای استان نقل مکان کرده بودیم و هر سه هفته یک بار میتوانستم
نزد مربی بروم و اشکالاتم را برطرف کنم، به همین خاطر بیشترین مسئولیت
برعهده خودم بود زیرا این تصمیمی بود که به تنهایی گرفته بودم و باید
بهخوبی از پس آن بر میآمدم.
وی بهترین راههای محک زدن خود را شرکت در آزمونهای قرآنی دانست و اضافه
کرد: در پایه ششم بودم که در مسابقات حفظ 10 جز از قرآن کریم شرکت کردم و
رتبه دوم بسیج کشور را به دست آوردم.
پس از آن در پایه هفتم به رتبه سوم کشوری مسابقات دانشآموزی در
شاخه حفظ قرآن دست پیدا کردم و سالهای 1391 تا 1393 به صورت متوالی رتبه
نخست استان در رشته حفظ کل قرآن کریم در رده سنی زیر 16 سال اداره اوقاف را
کسب کردم و چندی قبل هم موفق به کسب مدرک درجه دو حفظ قرآن شدم.
آموزههای قرآنی
همسو شدن با آیات روح بخش قرآن در شخصیت و روحیات قاریان و حافظان کلام
وحی تأثیر خواهد گذاشت. به گفته فاطمه صدیقی مادر حافظ 14 ساله تبریزی، رها
هم از این کاروان جا نمانده است. وی در این باره توضیح داد: از سالهای
نخست تولد رها، من و پدرش متوجه تفاوتهای او با همسن و سالانش شدیم و این
باعث میشد که خود را مقید بدانیم در پرورش بهتر او تلاش بیشتری کنیم. به
خاطر ندارم پاسخ یکی از سؤالات رها را بدون تفکر داده باشم.
وقتی دو سال داشت سعی میکردم به سؤالاتش پاسخی متناسب با سن و سالش بدهم، حتی اگر پاسخ مناسبی پیدا نمیکردم ابتدا مطالعه و سپس جواب میدادم. به همین ترتیب پدرش هم سعی میکرد با تهیه اسباب بازی و کتابهای آموزنده، به پرورش ذهن رها کمک کند. فاطمه صدیقی افزود: هر چه رها بزرگتر میشد متوجه سرعت عمل او میشدم تا اینکه با ورود به مدرسه نیاز چندانی به همراهی و کمک من و پدر نداشت.
علاوه بر این هر دو نفر ما شاغل بودیم و نمیتوانستیم زمان زیادی را به رها اختصاص دهیم ولی او به تنهایی و با برنامهریزی درست تمام کارهایش را بخوبی انجام میداد. با وجود این از زمانی که با آیات قرآن خو گرفته است سعی میکند در رفتارهایش دقت بیشتری به خرج دهد و حتی در انتخاب واژهها نیز با وسواس عمل میکند. او در رفتار من و پدرش هم تأثیر گذاشته و به قدری برای خواندن نماز اول وقت حساس است که در مسافرتها نیز باید با شنیدن صدای اذان توقف کنیم و نماز اول وقت را از دست ندهیم.ایران