کد خبر: ۹۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 13
شفا آنلاین>سلامت> پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود دریافتند وجود انگیزه‌های جانبی مانند هدایای کوچک، اسباب‌بازی، کارت‌های هدیه و مواردی از این دست می‌تواند تاثیری مشابه تحریک غدد بزاقی بر اثر دیدن یک ساندویچ چیز برگر یا پیتزای پر از پنیر داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که وجود انگیزه و مشوق‌های جانبی در کنار سفره غذا می‌تواند در ایجاد رغبت به غذا خوردن موثر بوده و همچنین این عامل افراد را وادار به خوردن لقمه‌های کوچک‌تر می‌کند.
 در حقیقت، ترکیب موارد فوق با رژیم غذائی در افراد چاق می‌تواند سبب کم شدن حجم غذای آنها و مصرف کمتر کالری از طریق خوردن لقمه‌های کوچک‌تر شود.

       در این بررسی‌ها، دانشمندان اقدام به آزمایش این مورد بین افرادی از گروه‌های سنی مختلف شامل کودکان و بزرگسالان کرده و دریافتند زمانی که یک وعده غذای کامل در کنار مشوق‌های جانبی به یک فرد ارائه می‌شود، میزان مصرف غذای وی در مقایسه با افرادی که این مشوق‌ها را دریافت نکرده‌اند، نصف می‌شود.

       محققان درباره مکانیزم و نحوه عملکرد این مشوق‌ها بر تصمیم‌گیری افراد برای مصرف غذا گفت: «در این مطالعات، ما به افراد شرکت کننده جوایزی در رده قیمتی 10 ، 50 و 100 دلاری ارائه کرده و دریافتیم که بخش عمده‌ای از توجه این افراد به جوایز ارائه شده تمرکز پیدا کرده و این موضوع در غذا خوردن آنها تاثیر مستقیمی دارد.» WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: