کد خبر: ۹۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 12
شفا آنلاین>اجتماعی>کتاب «خطای ستارگان بخت ما» سومین کتاب پرفروش سال 2015 شد. وب‌سایت روزنامه نیویورک‌تایمز، جدول‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های سال گذشته میلادی را منتشر کرده که در آن، رتبه سوم به این کتاب تعلق دارد. داستان این کتاب درباره بیماری مبتلا به سرطان است.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید    «خطای ستارگان بخت ما» یک رمان آمریکایی است که سال 2012، جان گرین آن را برای گروه سنی نوجوانان نوشت. 10 ژانویه همان سال اولین نسخه‌های این کتاب به بازار آمد و در هفته اول، در لیست کتاب‌های پرفروش، در رده اول نشست.


       داستان درباره هیزل گریس لنکستر شانزده ساله است که سرطان دارد؛ پزشکان بعد از سه سال، با یک داروی جدید بیماری او را به مرحله ثبات رسانده‌اند. هیزل به اصرار خانواده‌اش به گروهی ملحق می‌شود که در کلاس‌های گروهی تقویت روحیه شرکت می‌کنند.

 او در این کلاس با آگوستوس واترز آشنا می‌شود؛ پسر 17 ساله‌ای که بسکتبالیست بوده ولی به خاطر سرطان استخوان یکی از پاهایش را از دست داده است. آنان با هم دوست می‌شوند و بیشتر اوقات کلاس کنار هم هستند.

رابطه آنها نزدیک می‌شود اما هیزل که منتظر مرگ زودهنگامش است، سعی می‌کند از آگوستوس دور بماند تا او از این اتفاق لطمه نخورد. او مرگ خودش را مثل نارنجکی می‌بیند که هر لحظه می‌تواند منفجر شود.هیزل آروز دارد نویسنده کتاب محبوبش، پیتر ون هوتن را از نزدیک ببیند. پس به آمستردام می‌رود اما ملاقاتش آن‌طور که انتظار دارد، پیش نمی‌رود. بعد اتفاقاتی می‌افتد که سرنوشت این دو را تغییر می‌دهد...

       این ششمین رمان جان گرین است. نام خطای ستارگان بخت ما برگرفته از صحنه دوم پرده اول نمایشنامه ژولیوس سزار ویلیام شکسپیر است که کاسیوس به بروتوس می‌گوید؛ «خطا، بروتوس از ستاره بخت ما نیست، بلکه از خود ماست.» خطای ستارگان بخت ما به فارسی هم ترجمه شده است و بارها جزء پنج کتاب پرفروش شهر کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ماه‌های مختلف سال 1393 و ابتدای سال 1394 قرار گرفت.

این کتاب را میلاد بابانژاد و الهه مرادی ترجمه کرده‌اند و انتشارات پیدایش آن را منتشر کرده است. ترجمه دیگری از این کتاب هم به نام «بخت پریشان» به بازار آمده که ترجمه مریم فرادی است و محصول انتشارات هیرمند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: