کد خبر: ۹۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 10
دکتر حسن فضلی متخصص قلب و عروق درگفتگو باشفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :متخصص قلب وعروق گفت: حضور پزشكان و فارغ التحصيلان مرتبط با امور سلامت به عنوان نماينده مجلس مي تواند نقش مهمي در تصويب قوانين صحيح و كارآمد در حوزه سلامت كشور داشته باشد.

دكتر حسن فضلي با اعلام اين مطلب به شفاآنلاين گفت: بر اساس رهنمودهاي بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران ، مجلس نهادي قانونگذار است كه در راس همه امور كشور قرار دارد .

وی افزود :مجلس مي تواند قوانين بسيار مهم و ارزشمندي در جهت ارتقاي سلامت جامعه و نيز تثبيت جايگاه خدمات رساني پزشكي و همچنين چگونگي ارائه خدمات سلامت به مردم وتبيين نقش سازمان هاي بيمه گر تصويب كند به شرط آنكه افراد متخصص و نخبه بر اين مسند تكيه بزنند.


متخصص قلب و عروق گفت: بي ترديد حضور نخبگان جامعه پزشكي در اين نهاد قانون گذار بسيار ارزشمند و مهم است و نقش تاثير گذاري در اين رابطه ايفا مي كند. چراكه وقتي پزشكان و متخصصان اين حوزه به عنوان نماينده مردم به عضويت مجلس در مي آيند با انجام كار كارشناسي روي قوانين مي توانند نقش مهمي در حفظ و ارتقاي سلامت عمومي كشور و مردم ايفا كنند.

دكتر فضلي افزود: متاسفانه گاهي اوقات شاهد هستيم برخي قوانين بدون انجام كارشناسي هاي لازم از سوي نمايندگان مربوطه تدوين مي شود و داراي اشكالات و ضعف فراوان است. البته اين فقط مختص حوزه سلامت و بهداشت و درمان نيست و ساير حوزه ها همانند اقتصاد، امنيت ، بازرگاني ، سياست خارجه و موضوعات داخلي و به طور كلي هر آنچه را كه نهاد قانونگذار مسووليت بحث واتخاذ تصميم و قانون گذاري درباره آن را دارد ، شامل مي شود. بنابراين متخصصان كه همانا اعضاي كميسيون هاي مربوطه مجلس هستند بايد از افراد خبره باشند تا قانون گذاري بي عيب و نقص انجام شود.


به گفته متخصص قلب و عروق ، وقتي رييس جمهوري بر اساس قانون موظف است هم برنامه هاي وزراي خود و هم بودجه ساليانه دولت را به مجلس ارائه دهد پس این روند نشانگرآنستکه مجلس در شكل گيري فضاي اجرايي كشور هم نقش دارد و مي تواند جهت دهي مناسبي را به مديران ارشد نهادهاي اجرايي كشور بدهد. پس ميبينيم كه مجلس جايگاه بسیار مهمي دارد. بنابراين نمايندگاني كه قرار است در كميسيون هاي تخصصي مجلس سرنوشت ساز باشند نيز بايد افراد خبره و كارشناس باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: