کد خبر: ۹۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 2016January 11
شفا آنلاین>اجتماعی>طی چند دهه گذشته، نگرش علم پزشکی به دردهای مزمن و به خصوص نسبت به استفاده از مخدرها تغییر پیدا کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،درحالی‌که هدف این تغییرات ایجاد بهبودی در بسیاری از افراد است، استفاده از داروهای شبه‌افیونی از طریق نسخه و اعتیاد به هروئین درحال گسترش است.

       مهار این نوع اعتیاد چالشی است که در مبارزات سیاسی 2016 به اوج خود رسیده است. در بحبوحه تقاضا برای درمان اعتیاد و نظارت بر نسخه دادن، شاید زمان آن رسیده باشد که به روش‌های درمان دردهای مزمن نگاه دوباره‌ای انداخته شود.

       گروهی از داروها، شامل مرفین و هیدروکدون که با نام مخدرها شناخته می‌شوند، داروهایی هستند که از تریاک یا آب خشخاش گرفته شده‌اند. در واقع یکی از اولین اعتیادهای ثبت شده، اعتیاد به مواد مخدری است که در ادیسه هومر ذکر شده است. در قرن بیستم برای چندین دهه در ایالات متحده، پزشکان در برابر تجویز مخدرها از خود مقاومت نشان دادند بخشی از این ترس به خاطر وابستگی و اعتیاد بیماران بود. اما این روند در اوایل دهه 1980 و 1990 شروع به تغییر کرد.

       بر اساس تجاربی که در مراقبت‌های بخش پایانی عمر (end-of-life care) شکل گرفته است، برخی از پزشکان و شرکت‌های دارویی شروع به اظهار این مطلب کرده‌اند که داروهای شبه‌افیونی باید به شکل آزادانه‌تری در دسترس قرار بگیرند تا برای رفع دردهای مزمن استفاده شوند. بخش اصلی حرف آن‌ها این بود که خطر اعتیاد به این داروها بیش از حد اغراق شده است.

       از سال 2001 به این سو، کمیسیون مشترک، یک گروه مستقل که اعتبار بیمارستان‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، تقاضا می‌کند که دردها در روند درمان ارزیابی شوند و این امر منجر به رتبه‌بندی میزان درد شد. اکنون پزشکان و پرستاران از بیماران می‌خواهند که جدیت درد خود را از صفر تا 10 رتبه‌بندی کنند. اندازه‌گیری بار درد را نمی‌شود با دلار برآورد کرد، اما میزان هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی مرتبط با درد سالانه از 560 میلیارد دلار تا 635 میلیارد دلار است که میزان قابل توجهی از منابع درآمد کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

       با افزایش نسخه‌ها در این زمینه، میزان سواستفاده از این مواد نیز بیشتر شده است. امروزه برآورد می‌شود که 100 میلیون نفر در آمریکا (بسیار بیشتر از شمار بیماران دیابتی (26 میلیون)، بیماری‌های قلبی (16 میلیون)، و سرطان (12 میلیون)) از دردهای مزمن رنج می‌برد و بسیاری از آن‌هایی که دچار بیماری‌های مزمن هستند با داروهای شبه‌افیونی خود را تسکین می‌دهند.

       سال 2010 تجویز نسخه‌های مسکن برای هر فرد بالغ آمریکایی در یک ماه به هر 4 ساعت یک بار ‌رسید. به نظر می‌رسد مردم آمریکا درحال حاضر دچار نوعی همه‌گیری استفاده از مواد شبه‌افیونی هستند و داروهای نسخه‌ای یکی از مهم‌ترین علل مصرف بیش ازحد مواد مخدر و مرگ و میر به شمار می‌رود.

       1/5 میلیون آمریکایی از مسکن‌ها سوءاستفاده می‌کنند و نزدیک به 2 میلیون نفر از آنها به این داروها اعتیاد و وابستگی دارند. بین سال‌های 1999 و 2010 شمار زنانی که سالانه از طریق مصرف بیش از حد داروهای شبه‌افیونی جان خود را از دست داده‌اند، 5 برابر بیشتر شده است. این رقم از تعداد مرگ و میر در اثر تصادف و قتل بیشتر است.  medicalxpress
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: