کد خبر: ۹۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 10
وزیر بهداشت:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل کمبود تخت‌های ICU سوختگی افراد با ۳۰ درصد سوختگی می‌میرند ولی در خارج از کشور افراد دچار ۷۰ درصد سوختگی زنده می‌مانند، گفت: دولت و مجلس و سیاست‌گذاران برای بیماران سوختگی و اعصاب و روان فکری کنند.
به گزارش شفاآنلاین :  سیدحسن هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان 180 تختخوابی سوانح سوختگی که در نهایت نیز کلنگ آن را به زمین نزد و محل مراسم را ترک کرد درباره مشکلات بیماران سوختگی کشور اظهار داشت: در کشور به 2 هزار تخت سوختگی و 400 تخت ICU ویژه سوختگی نیاز داریم کما اینکه هم‌اکنون 50 درصد این تخت‌ها را نیز نداریم ولی با این وجود در طی 2 سال اخیر برای ساخت و تامین تخت‌های سوختگی اقدامات خوبی شده است ولی باید بیمه‌ها به این حوزه بیشتر توجه کنند.

وی ادامه داد: مظلوم ترین بیماران کشور، بیماران سوختگی و اعصاب و روان هستند زیرا بخش خصوصی که هرگز در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کند و بیمه‌ها حمایت در این حوزه ندارند. بنابراین تمام سرمایه‌ها به سمت دیگری سوق پیدا می‌کند. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: هر بیمار سوختگی باید 10 تا 20 عمل جراحی کند. اما مانند دانش‌آموزان شین‌آبادی تاکنون 20 عمل جراحی انجام دادند و جراحت‌های آنها نیز تا آخر عمر باقی می‌ماند بنابراین مسئله سوختگی بسیار جدی است و متاسفانه این بخش حوزه سلامت کمتر مورد توجه قرار گرفته است زیرا عزم جدی در سیاست‌گذاران وجود ندارد و باید برای یک بار هم که شده این مشکلات حوزه سلامت حل شود. 

هاشمی عنوان کرد: البته دولت اقداماتی کرده است ولی کافی نیست کما اینکه مجلس نیز اقداماتی داشته که آن نیز کافی نیست بنابراین حمایت‌ها باید از حوزه سلامت استمرار داشته باشد.

وی همچنین به اعتراضات مردم محلی که قرار است بیمارستان 180 تختخوابی سوختگی ساخته شود، اشاره کرد و افزود: بنده در بدو حضورم به این محل متوجه اعتراض مردمی شدم. ساخت این بیمارستان باید طبق چیزی باشد که قانون حکم می‌کند و متولی این کار نیز برعهده سازمان اوقاف و شهرداری است و بنده نیز از سردار طلایی خواهش می‌کنم با توجه به مسئولیت‌شان و همچنین پذیرفتن مسئولیت شورای بیماران سوختگی در شورای شهر تهران درباره ساخت این بیمارستان با جلب رضایت مردم به آن چیزی که قانون حکم می‌کند پیگیری کنند.

وزیر بهداشت با خطاب قرار دادن پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که این بیمارستان زیرنظر این دانشگاه ساخته می‌شود، گفت: بنده اگر می‌دانستم شرایط این مراسم به این صورت بود جلسه دولت را ترک نمی‌کردم زیرا فکر می‌کردم همه چیز شسته رفته است بنابراین بنده به نوبه خودم از ساکنین این منطقه عذرخواهی می‌کنم و مردم بدانند دولت تصمیمی خلاف قانون نمی‌گیرد.

هاشمی با تشریح مشکلات بیماران سوختگی که در برخی استان‌ها این مشکل بسیار جدی است، گفت: ما امروز شاهد آن هستیم به دلیل نبود تخت‌های ICU سوختگی افراد با حتی 30 درصد سوختگی می‌میرند ولی در خارج از کشور حتی افراد با 70 درصد سوختگی نیز زنده می‌مانند.

وی در ادامه با تشکر از همکاری‌های سازمان اوقاف و خیرین سلامت و همچنین شهرداری عنوان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از شروع فعالیت‌شان یکی از اهدافی که دنبال می‌کردند ساخت بیمارستان هزار تختخوابی بوده است و این در شرایطی است که ما در تهران پس از آتش‌سوزی مسجد ارگ به فکر سوختگی افتادیم که بعدها نیز این دغدغه رها شد. بنابراین از خیرین سلامت درخواست می‌کنم  برای کمک به بیماران سوختگی و اعصاب و روان به  دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی همانند دانشگاه علوم پزشکی ایران کمک کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: