کد خبر: ۹۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 10
شفا آنلاین>تغدیه>موز حاوی ویتامین B۱، A و C است که باعث افزایش تولید اسپرم شده و استقامت بدن را بهبود می بخشد.
به گزارش شفا آنلاین،وقتی زوجین در تلاش برای بچه دار شدن هستند اغلب تمرکز بر سلامت خانم است در حالی ناباروری در مردان هم حدود نیمی از موارد را شامل میشود. پیش از لقاح، مردان باید یک رژیم غذایی متعادل و ورزش را دنبال کنند و از کشیدن سیگار خودداری کنند. خوراکی ها و غذاهایی که در این مطلب ذکر شده باعث افزایش تعداد اسپرم شده و شانس زوج را برای بارداری شدن افزایش میدهد.

موز
موز حاوی بروملین است که نوعی آنزیم است که باعث کنترل هورمونهای جنسی میشود. موز همچنین حاوی ویتامین B۱،  A و C است که باعث ترویج تولید  اسپرم شده و استقامت بدن را بهبود بخشیده و آن را فعال نگه میدارد.


میوه های خانواده مرکبات
آنتی اکسیدانهایی مانند ویتامین C که در میوه های خانواده مرکبات زیاد دیده میشود میتواند تعداد اسپرم را افزایش دهد. آب پرتقال یا آب گریپ فروت که حاوی ۱۰۰ درصد آب میوه خالص است اثری مشابه دارد. مردانی که از آب میوه استفاده نمیکنند میتوانند  کمی آب لیمو را در آبی که مینوشند، بچکانند و بنوشند.

انار
انار سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث کاهش ترکیبی در بدن که مسئول آسیب رساندن به اسپرم است، میشود. مصرف منظم انار میتواند باعث از بین رفتن رادیکالهای آزاد شده و در بهبود اسپرم کمک کند.

شکلات تلخ
شکلات تلخ حاوی ماده فعال شناخته شده ای است که میتواند به افزایش حجم مایع منی و همچنین افزایش تعداد اسپرم کمک کند. خوردن شکلات تلخ میتواند به مردان در داشتن ارگاسم بهتر کمک کند.

آووکادو
آووکادو حاوی ویتامین E و B۶ و همچنین اسید فولیک است که به افزایش تحرک اسپرم و قدرت نفوذ  به تخمک کمک میکند.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که تعداد اسپرم را افزایش میدهد. از آنجا که لیکوپن در سس گوجه فرنگی هم وجود دارد، مردان بیشتر تشویق میشوند که آن را به رژیم غذایی شان اضافه کنند.

کلم بروکلی
یکی از غذاهایی که باعث افزایش تعداد اسپرم میشود، کلم بروکلی است. اغلب افراد میدانند که اسید فولیک برای زنان قبل از لقاح و در طول بارداری حیاتی است. با این حال، از نظر تعداد اسپرم هم میتواند برای مردان مفید باشد. کلم بروکلی یکی از بهترین منابع اسید فولیک است. سعی کنید آن را به سالاد یا کنار غذا اضافه کنید. از دیگر منابع اسید فولیک میتوان به آب پرتقال اشاره کرد.

اسفناج
اسفناج هم غنی از اسید فولیک است که تعداد اسپرم را افزایش میدهد. اسید فولیک همچنین مسئول تقویت اسپرم و افزایش تحرک آن میشود.

سیر
سیر سرشار از آلیسین است که بهبود گردش خون کمک میکند. این به نوبه خود به گردش خون در اندام تناسلی و تقویت اسپرم هم کمک میکند. سیر نیز حاوی ویتامین B۶ و سلنیوم میشود که به کنترل ترشح هورمونهای جنسی و آسیب اسپرم کمک میکند.

لوبیا
کمبود روی یکی از علل منجر به ناباروری در مردان است. لوبیا منبع گیاهی روی  بود و برای جلوگیری از خستگی خوراکی مناسبی است. میتوانید از سوپ عدس یا حموس هم استفاده کنید.

آجیل
آجیل به دلیل داشتن روی و آنتی اکسیدان ویتامین E  در بالا بردن تعداد اسپرم بسیار موثر است. البته سعی کنید روزانه تعداد کمی آجیل مانند بادام بدون نمک را مصرف کنید.
برچسب ها: موز ، اسپرم ، سیگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: