کد خبر: ۹۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 08
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران درحمایت و پشتیبانی از سوریه بویژه در بحران کنونی از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

  به گزارش  شفا آنلاین،به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه دردیدار با وزیر بهداشت سوریه افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام تلاش خود را برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ساخت ایران به منظور تامین نیازهای ملت سوریه براساس یک راهبرد بلند مدت و در راستای منافع دوملت به کارخواهد بست.

وزیر بهداشت سوریه نیز بر تقویت همکار ی های دوجانبه و آموزش کادر پزشکی سوریه در زمنیه های مهندسی وتعمیر تجهیزات پزشکی برای عبور از پیامدهای تحریم های اقتصادی اروپا و آمریکا تاکید کرد.
دراین نشست دو طرف درباره تقویت همکاری هادر زمینه پزشکی و تامین نیازهای دارویی و تجهیزاتی سوریه گفت وگو کردند.

وزیربهداشت سوریه پس از این نشست درگفت و گو با خبرنگاران گفت: این نشست در راستای همفکری و هماهنگی های مستمر دو طرف و پیگیری گفت و گوهای و اجرای توافقات پیشین در تهران برگزار و درباره انتقال تجربیات و آموزش کادر پزشکی و فنی و دیگر موضوعات پزشکی مانند پژوهش های سلول های بنیادین و مداوای بیماری های صعب العلاج رایزنی شد.

وزارت بهداشت سوریه و ایران 18 آگوست سال گذشته درتهران تفاهم نامه همکاری بهداشتی و درمانی و در ماه مه سال گذشته تفاهم نامه ای در زمینه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها امضا کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه پس از دیدار با مسوولان لبنانی و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، برای دیدار با مسوولان سوری از طریق زمینی راهی دمشق شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: