کد خبر: ۹۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 07
شفاآنلاین:آلمانی‌‌ها با پیاده‌سازی ایده اتوبانی ( Autobahn واژه‌ای آلمانی است که از ترکیب Auto به معنای خودرو و « Bahn » به معنای مدار و مسیر به وجود آمده است) برای دوچرخه‌ها، بار دیگر تعریف نوینی از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه داده‌اند. با کجارو همراه باشید تا در این‌باره بیشتر بدانیم.
به گزارش شفاآنلاین : آلمانی‌ها در حال ساخت اتوبانی صدکیلومتری هستند که تنها دوچرخه‌ها حق تردد در آن را خواهند داشت. خبر خوب برای عاشقان دوچرخه این است که تاکنون پنج کیلومتر از این اتوبان افتتاح شده است. این اتوبان از ده شهر مهم غربی همچون بوخوم، دویسبورگ و هام خواهد گذشت. اتوبان دوچرخه‌ها در امتداد خط ریلی مترو که در منطقه صنعتی روهر ساخته می‌شود، قرار دارد. براساس برآوردها حدود دو میلیون نفر از مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند، امکان دسترسی و استفاده از این اتوبان را خواهند داشت و به موجب آن روزانه پنجاه‌هزار خودرو کمتر در اتوبان‌های آلمان تردد خواهند داشت.

نخستین اتوبان دوچرخه در آلمان
مسیر پنج‌کیلومتری افتتاح‌شده ا ز اتوبان دوچرخه‌ها در آلمان

نخستین اتوبان دوچرخه در آلمان
 اتوبان دوچرخه‌ها در آلمان ده شهر غربی این کشور را به هم متصل خواهد کرد.

نخستین اتوبان دوچرخه در آلمان

بخشی از این اتوبان در امتداد خط ریلی مترو که در منطقه صنعتی روهر ساخته می‌شود.

نخستین اتوبان دوچرخه در آلمان
با اتمام این اتوبان حدود دو میلیون نفر از مردم این منطقه می‌توانند با دوچرخه و خاطری ایمن به شهرهای اطراف سفر کنند.


واژه‌ اتوبان برای نخستین بار در سال ۱۹۳۲ – یعنی پیش از قدرت‌گیری نازی‌ها در نشریه‌ بنیاد HaFRaBa آمده است. وظیفه‌ این بنیاد فراهم کردن مقدمات لازم برای ساخت مسیری از هامبورگ (Ha) به بازل سوئیس (Ba) بود؛ مسیری که از فرانکفورت (Fra) می‌گذشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: