کد خبر: ۹۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 06
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات حوزه سلامت در بودجه سال 95، گفت: بودجه وزارت بهداشت باید متناسب با نیاز مردم به حوزه سلامت افزایش یابد.

به گزارش شفا آنلاین،شاهین محمد صادقی با تاکید بر ضرورت توجه به بودجه وزارت بهداشت در سال آینده، افزود: بودجه‌این وزارتخانه به دلیل اهمیت سلامت مردم باید پایدار باشد تا تحت تاثیر نوسانات قیمت‌ها و تغییرات سیاست های داخلی و خارجی قرار نگیرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال 94 مجلس مصوب کرد که بخشی از اعتبارات وزارت بهداشت از 10 درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده، 2 هزار میلیارد تومان نیز از محل کشتی‌های کالای قاچاق و بخشی هم از محل عوارض کالاهای آسیب‌رسان، تامین شود.

وی با بیان اینکه هرچه سهم بهداشت و درمان از منابع پایدار افزایش یابد می‌توان امید بیشتری به تحقق این بودجه داشت، تصریح کرد: البته بدون حمایت بودجه عمومی، وزارت بهداشت همچنان با معضل کمبود اعتبار مواجه خواهد بود لذا به نظر می‌رسد باید تلفیقی از بودجه عمومی و منابع غیردولتی برای این وزارتخانه در نظر گرفت.

وی با یادآوری تلاش مجلس در بررسی لایحه بودجه 95 برای اخذ مالیات از مواد دخانی و اختصاص آن به وزارت بهداشت، تاکید کرد: به طور حتم مجلس این امر را بر اساس شرایط کشور و محاسبه میزان درآمدهای کالاهای آسیب‌رسان تنظیم خواهد کرد تا به یک جمع‌بندی واحدی دست‌یابیم.

محمد صادقی افزود: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و ضرورت حمایت‌های مالی از وزارت بهداشت، مجلس نقش قوی در افزایش اعتبارات این وزارتخانه خواهد داشت؛ همانطور که طی سال های گذشته نیز تلاش جدی برای اختصاص اعتبارات به این حوزه داشت چراکه در غیر این صورت طرح تحول سلامت در اجرا با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه وزارت بهداشت باید متناسب با نیاز مردم به حوزه سلامت افزایش یابد لذا پیشنهادات بودجه‌ای این وزارتخانه نیز در زمان بررسی لایحه بودجه سال آینده مدنظر قرار می‌گیرد.

پیش از این سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که پیشنهاد بودجه‌ای ما در سال 95 آن است که بودجه بهداشت و درمان از بودجه جاری و نفت تاثیر نگیرد و بخشی از اعتبارات این حوزه که از مالیات بر ارزش‌افزوده است افزایش یابد؛ همچنین توجه به بحث مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان و تزریق آن به حوزه سلامت پیشنهاد دیگر این وزارتخانه به شمار می‌رود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: