کد خبر: ۹۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 06
شفاآنلاین :سلامت >پزشکی >رئیس مرکز سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد نوزادان ایرانی از تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماهگی برخوردارند.
به گزارش شفاآنلاین، محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از آسیب و مرگ کودکان در سالن همایش های رازی افزود: با وجود بهبود وضعیت تغذیه نوزادان در کشور و افزایش شاخص تغذیه انحصاری نوزادان با شیر مادر تا شش ماهگی، سازمان بهداشت جهانی همچنان آمار قدیمی را ملاک گزارشهای جهانی قرار داده بود که با تلاش وزارت بهداشت، آمارهای این سازمان نیز اصلاح شد.

وی ادامه داد: سازمان ملل در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود که حدود 20 درصد نوزادان ایرانی از تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماه برخوردارند اما با پیگیری های انجام شده، سازمان بهداشت جهانی نیز آمار 50 درصدی ایران را پذیرفت.

مطلق همچنین از برگزاری هفته ملی سلامت کودک در تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور و اجرای کمپین ملی سلامت کودکان تا پایان سال 94 خبر داد.
رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه نیز گفت: یکی از مهمترین محورهای این برنامه در حوزه سلامت، توجه به کاهش بیماریهای غیر واگیر است به خصوص اینکه همزمان سند ملی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در شورای عالی سلامت ابلاغ می شود.
وی گفت: اجرای برنامه جدید کاهش بیماریهای غیر واگیر در کودکان به صورت آزمایشی در تاکستان استان قزوین شروع شده است و به زودی با همکاری بنیاد برکت در سه شهر دیگر نیز آغاز می شود تا پس از طی دوره آزمایشی سال آینده در کل کشور اجرا شود.
مطلق افزود: با اجرای این برنامه کارگاههای مهارتهای فرزندپروری نیز در استانهای مختلف برگزار می شود.
همایش دو روزه پیشگیری از آسیب و مرگ در کودکان از امروز در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و بررسی وضعیت مرگهای ناشی از تصادفات، سقوط، غرق شدگی کودکان و مسمومیت از جمله محورهای اصلی این همایش است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: