کد خبر: ۹۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 06
شفا آنلاین>سلامت>برنامه‌ای برای والدین و کارکنان بهداشتی غیرمتخصص توانسته است به کودکان اوتیستیک در کشورهای درحال‌توسعه کمک کند.
به گزارش شفا آنلاین،   پژوهشگران بالینی با همکاری دانشگاه لیورپول و منچستر با بهره گرفتن از کارکنان بهداشتی غیرمتخصص در جنوب آسیا، برنامه‌ای برای درمان کودکان اوتیستیک و کمک به والدین آنها را ایجاد کرده و توسعه داده‌اند. محققان در ژورنال لنست روان‌پزشکی گزارش دادند که توانسته‌اند این برنامه را با موفقیت در هند و پاکستان آزمایش کنند و امیدوارند این همکاری بتواند درمان نزدیک به پنج میلیون کودک دچار این اختلال را در منطقه بهبود بخشد.

       اوتیسم یکی از چالش‌های سریع‌الرشد بهداشتی در جهان است که نزدیک به 70 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. در کشورهای توسعه‌یافته این کودکان می‌توانند از درمان‌های تخصصی در این زمینه برای تعامل با افراد خانواده خود بهره ببرند درحالی‌که این امکانات در کشورهایی با درآمد پایین در دسترس نیست.

 در نتیجه محققان با حمایت مالی طرح بهداشت عمومی و جهانی اوتیسم، از یک برنامه درمانی مطرح در بریتانیا با عنوان PACT (کارآزمایی ارتباط با کودکان اوتیستیک در سنین پیش از مدرسه) الگوبرداری کرده‌اند که می‌تواند به والدین در تعامل بهتر با کودکان اوتیستیک کمک کند.

       نتایج این برنامه به کارکنان بهداشتی غیرمتخصص در راولپندی پاکستان و گوا در هند آموزش داده شد و این کارکنان با والدین 65 کودک اوتیستیک که به طرح آزمایشی پیوسته بودند، کار کردند. تمامی مطالب آموزشی تصویب‌شده به زبان مادری والدین ارائه شد و هر دوره درمان با جلسه‌ای درباره علل و تصورات غلط درباره این عارضه آغاز شد. در پایان این دوره 12 جلسه‌ای، کودکان با استفاده از روش‌های شناخته‌شده مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نتیجه والدین اطلاعات بیشتری کسب کرده و کودکان علاقه بیشتری به ارتباط با والدینشان از خود نشان دادند. sianScientist
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: