کد خبر: ۹۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 05
عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران گفت
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اشاره به اینکه کامپوزیت‌ها روش ترمیمی دندانی است که محافظه‌کارانه است، گفت: یکی از مهمترین عوامل موثر در حفظ و نگهداری دندانهای ترمیم‌شده در دهان، بهداشت دهانی مناسب است.
به گزارش شفاآنلاین : منصوره امامی ارجمند عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران اظهار داشت: دندانها به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشند که یکی از مهمترین آنها از بین رفتن دندان  بر اثر پوسیدگی است و آمالگام یکی از اولین مواد ترمیمی است که در دندانپزشکی از 100 سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: آمالگام نوعی ماده ترمیمی فلزی است که به روشی اقتصادی و کم‌هزینه منجر به بازسازی شکل و عملکرد دندان می‌شود و اگرچه  یکی از مزایای این  ماده استحکام مناسب آن است که کاربرد آن در نواحی خلفی دهان را مطلوب می‌سازد، اما رنگ تیره آن می‌تواند نمای نازیبایی ایجاد کند.

امامی ارجمند گفت: امروزه  اقبال عمومی به امالگام در حال کاهش و تقاضای بیماران برای داشتن ترمیم‌های همرنگ دندان که زیبایی را نیز تامین می‌کند افزایش یافته است و در حال حاضر کامپوزیت‌ها یکی از رایج ترین مواد همرنگ دندان هستند که در نواحی قدامی و خلفی دهان استفاده می‌شوند و از کامپوزیت‌ها می‌توان به عنوان مواد مسدود کننده شیارها، ترمیم‌های رزینی پیشگیرانه و همچنین درمان‌های زیبایی (مانند بستن فواصل بین دندانی و....) و بازسازی دندان‌های شکسته و پوسیده  استفاده کرد.

وی اظهار داشت: گرچه کامپوزیت‌ها ترمیم‌های زیبا و محافظه کارانه هستند اما کاربرد آنها  در نواحی‌ای که پوسیدگی بر سطح  ریشه گسترش یافته و امکان جداسازی مناسب ناحیه از بزاق وخون وجود ندارد و همچنین در دندانهایی که تخریب وسیعی داشته و تحت فشارهای سنگین ناشی از جویدن هستند یا بهداشت دهانی ضعیفی دارند پیشنهاد نمی‌شود.

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم یکی از مهمترین عوامل موثر در نگهداری ترمیم‌ها در دهان بهداشت دهانی مناسب است.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: