کد خبر: ۹۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 03
متخصص سرطان درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین: متخصص سرطان گفت: طبق آخرين آمار در ايران از هر 100 هزار نفر دريك سال 120 تا 140 نفر به سرطان مبتلا مي شوند. يعني هرساله حدود یکصدهزار نفر در ايران سرطان مي گيرند كه اين روند به تازگي سرعت افزايش بيشتري يافته و پيش بيني مي شود تا 10 سال آينده بروز سرطان دو برابر شود .
دكتر فرهاد قديري درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاين ضمن بیان این خبر گفت: هر چند آمار سرطان هميشه رو به افزايش بوده است اما  به تازگي شتاب بيشتري گرفته كه البته نگران كننده هم است .

وی افزود:این درحالی است که اخيرا آمار سرطان در كشورهاي پيشرفته از كاهش اين بيماري خبر مي دهد چرا كه استفاده از مواد شيميايي دراين كشورها كمتر شده و آلودگي ها كاهش يافته است.

اين آنكولوژيست، شايعترين سرطان هاي زنان در ايران  را سرطان پستان، معده، روده بزرگ ، رحم، گردن رحم و ريه خواند و گفت: اما  در مردان سرطان پوست رتبه نخست را دارد  كه البته در اکثر موارد با يك جراحي كوچك برطرف مي شود و نيازي به شيمي درماني و پرتو درماني ندارد .درمرتبه بعد نیز سرطانهای ریه معده پروستات و روده بزرگ شایع ترین سرطانهای مردان میباشند.

وي با اشاره به اينكه در ايران خانم ها كمتر به سرطان پوست دچار مي شوند گفت: علت اين امر به  نوع پوشش خانم ها بر مي گردد.  البته همين عامل نيز باعث مي شود كه اغلب خانم ها به كمبود ويتامين D  دچار شوند كه خود در افزايش بروز سرطان نقش دارد. در كودكان نيز  متاسفانه در تمام دنيا سرطان خون حرف اول را مي زندكه بيشتر علت ژنتيكي دارد.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: