کد خبر: ۹۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 04
رئیس انجمن زنان و مامایی ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن زنان و مامایی ایران گفت: هجمه به جامعه پزشکی به هیچ عنوان برای مردم عاقبت به خیری به همراه ندارد.
دکتر اعظم موسوی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: مسئله مهم در درمان و بهبود بیمار اعتماد میان پزشک و بیمار است.زیرا در صورتی که بیمار به دستورات پزشکی به خوبی عمل کند از نظر روحی و روانی دوره بیماری را بهتر طی می کند.

وی ادامه داد:پس این امر نقطه کلیدی درمان است حال در صورتی که این اعتماد مخدوش شود بدون شک مهم ترین پایه سلامت در جامعه دچار اختلال می شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه افرادی در صدد هستند تا پزشکان را یک طبقه سودجو و فرصت طلب نشان دهند .در حالی که با بررسی های منطقی مشخص می شود پزشکان جزء با استعدادترین افراد جامعه به شمار می روند و زمان بسیار طولانی را نیزبرای تحصیل گذرانده اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: پزشکان سختی های بسیاری می کشند؛ اکثر زندگی پزشکان جوان دچار اشکال است .برای نمونه در ساعات کشیک مجبورند دور از خانواده باشند و 85 تا 90 درصد آنها 3 شیفت کار می کنند؛ با این حال بسیاری از پزشکان مشکلات مالی فراوانی دارند.

وی تأکید کرد: به هر حال این واکنش و دیدی که نسبت به جامعه پزشکی در کشور ایجاد شده به هیچ عنوان خوشایند و مورد رضای خدا نیست و عاقبت بخیری و رفاه مردم را هم در پی ندارد.

موسوی با اشاره به این که به طور قطع چنین برنامه هایی به هیچ عنوان برای کشور سودمند نیست افزود: افراد ورسانه هایی پزشکان را مورد هجمه قرار می دهند که انشالله امیدوارم با صبر و حوصله ای که پزشکان به خرج می دهند و سکوت کرده اند و همچنان به فداکاری و ارائه خدمت ادامه می دهند این مشکل نیز حل شود.

متخصص زنان و زایمان اظهارکرد: من اطمینان دارم که مردم خوب ما قدر پزشکان خدوم مملکت را می دانند و چنین هجمه هایی به پزشکان مانند سایر مسائل به مرور زمان حل خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
سه شیفت کار میکنند و به دور از خانه واییی چند روزه از خانه دورند یکی نیست بگه امپراطور به سلامت باد
کادر ارتش داریم ۱۵ ساله از خانه اش دوره
الان مهندسان از ۷صبح تا ۸ شب میرن سر کار
سن بازنشستگی ۶۵ سال قراره بشه
دلار ۵۸۰۰ تومان
سکه ۱۸۵۰۰۰۰ تومان
درامد =۰ تومان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: