کد خبر: ۹۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 02
شفا آنلاین>سلامت>نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دادسرای جرائم پزشکی و بهداشتی به خاطر پلمب بیمارستانی در تهران به خاطر تخلفات آشکار پزشکی و بهداشتی بر ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد بیمارستان‌ها تأکید کرد.

به گزارش  شفا آنلاین،عبدالرحمان رستمیان نظارت بیشتر مسئولان ذی‌ربط را بر عملکرد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ضروری خواند و گفت: مسئولان ذی‌ربط با تشدید نظارت‌ها در حوزه سلامت می‌توانند با متخلفانی که باجان انسان‌ها بازی می‌کنند طبق قانون و مقررات به‌صورت جدی و قاطع برخورد کنند.

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با مثبت ارزیابی کردن اقدام مسئولان در خصوص پلمب بیمارستان خصوصی به دلیل تخلفات آشکار از جمله عرضه دارو در داروخانه بیمارستان به‌وسیله فردی با تحصیلات کمتر از دیپلم، گفت: هنگام تحویل دارو به بیمار حضور مسئول فنی در داروخانه الزامی است و بدون حضور مسئول فنی نباید هیچ‌گونه دارویی به مراجعه‌کنندگان عرضه شود.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه نسخه‌پیچی بدون حضور داروساز تخلف محرز است،‌ افزود: فرد نسخه‌پیچ باید تسلط بالایی بر بیماری‌ها و داروهای مورداستفاده بیماران داشته باشد لذا طبق قانون عرضه دارو از طرف هر شخصی به‌جز داروساز تخلف است و باید با متخلفان به‌صورت قاطع و جدی برخورد کرد؛ البته در موارد خاص مانند داروهای فاقد نسخه ایرادی ندارد که از افراد متفرقه استفاده کرد.

 وی ادامه داد: برخی از داروخانه‌ها، خصوصی بوده و برخی دیگر زیر نظر بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند که در صورت بروز تخلف در داروخانه‌های خصوصی باید مسئول فنی مجازات و داروخانه پلمب شود و اگر داروخانه متخلف وابسته به موسسه خصوصی یا بیمارستان‌ها باشند باید به‌غیراز مسئول فنی با سازمان‌ها نیز برخورد قاطع و اساسی شود.

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت در مجلس نهم، تأکید کرد: دولت اگر احساس می‌کند که مجازات تخلفات در حوزه پزشکی بازدارنده نبوده و نیازمند بازنگری است می‌تواند به مجلس پیشنهاد به‌روزرسانی قوانین را بدهد و چنانچه قوانین از بازدارندگی لازم برخوردارند لزوم اجرایی شدن آن‌ها ضروری و حائز اهمیت است.

ضرورت بی خطرسازی زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، بی خطرسازی زباله‌های عفونی را در بیمارستان‌ها ضروری خواند و تصریح کرد: با وجودی که همه مراکز درمانی طبق قانون ملزم هستند که زباله‌های عفونی را بی خطرسازی کنند ولی متأسفانه برخی از مراکز درمانی نسبت به این امر بی‌توجهی می‌کنند؛‌ البته شهرداری‌ها نیز درزمینه جداسازی زباله‌های عفونی از غیر عفونی عملکرد مناسبی ندارند.

 نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، ادامه داد: ازآنجا که زباله‌های عفونی باعث تشدید بیماری‌ها و همچنین ایجاد آلودگی زیست‌محیطی می‌شوند وزارت بهداشت باید نظارت بیشتری بر این امر داشته و برخوردهای لازم را با متخلفان صورت دهد.

انتقاد از عملکرد شهرداری‌ها در قیمت‌گذاری حمل زباله‌های غیر عفونی

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ از عملکرد شهرداری‌ها در قیمت‌گذاری حمل زباله‌های عفونی انتقاد کرد و گفت: باوجودی که اکثر بیمارستان‌ها زباله‌های عفونی خود را بی خطرسازی می‌کنند ولی قیمت‌گذاری حمل زباله‌های عفونی توسط شهرداری‌ها منطقی نیست و کیلویی 500 تومان از بیمارستان‌ها اخذ می‌کنند که این مبلغ باید کاهش یابد.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌و گو با خانه ملت با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها باید در راستای بهبود سلامت و کیفیت زندگی شهروندان تلاش کنند، تصریح کرد: البته در اکثر کشورها،‌ شهرداری‌ها 10 درصد از عوارضی که از شهروندان اخذ می‌کنند را برای توسعه سلامت شهروندان خود هزینه می‌کنند در حالی که در کشور ما متأسفانه شهرداری‌ها فقط به فکر درآمدزایی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: