کد خبر: ۹۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 02
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عمده تمرکز در طرح سلامت یار توجه به مسائل حمایتی است، گفت: در این طرح به بیماران نیازمندان خدماتی همچون حمایت های روحی روانی ارایه می شود.
به گزارش شفا آنلاین، سیدامیرمحسن ضیائی با بیان اینکه اجرای طرح ملی سلامت یار با همکاری وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر آغاز خواهد شد، تاکید کرد: این طرح با هدف خدمت به مردم و به عنوان مکمل طرح تحول سلامت به اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح، بخشی از طرح تحول سلامت محسوب می شود که در حوزه خدمات پشتیبانی و خدمات غیر از دارویی و درمانی بسیارمهم است، افزود: به علت تراکم ارائه خدمات در بیمارستانها، به خدماتی که کار مستقیم پزشکی و پرستاری نیست، توجه نشده و در واقع نیاز به مراقبت مهربانانه در این بخش ها احساس می شود.
رئیس جمعیت هلال احمربا اشاره به اینکه برای بیماربعد از هزینه های سنگین بیمارستانی دریافت این خدمات بسیار ضروری است، گفت: به نظر میرسد طرح سلامت یار، می تواند سرمنشایی برای فرهنگ سازی در بخش ارائه خدمات ویژه به بیماران باشد.
ضیائی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با انجام کارهای داوطلبانه و اشاعه فرهنگ داوطلبی که نیاز امروز جامعه ماست، مردم به یکدیگر دلبستگی و وابستگی بیشتری پیدا کنند.

**نحوه برخورد با بیمار در بیمارستان در ذهن وی می ماند
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمریک نهاد داوطلبانه با سابقه خدمت 93 ساله در ایران است و کار داوطلبانه درجمعیت هلال احمر نهادینه شده است.
ضیائی با اشاره به اینکه خدمات بیمارستانی بسیار پرحجم و پیچیده است، افزود: این طرح به کادر بیمارستان برای جلب رضایت بیماران کمک بسیاری می کند.
وی با اشاره به اینکه طرح سلامت یار به صورت پایلوت در10 بیمارستان اجرایی خواهد شد، گفت: عمده تمرکز در این طرح بر مسائل ترویجی و اطلاع رسانی است و با اجرای پایلوت طرح، نقاط ضعف طرح مشخص می شوند.
وی با تاکید بر اینکه نحوه گزینش داوطلبان برای مشارکت در طرح سلامت یاران بسیار مهم است، بیان داشت: کسانی که انگیزه و سابقه خدمات داوطلبانه دارند، وارد این کار خواهند شد تا خدمات آنها رضایت حداکثری بیماران را به دنبال داشته باشد چرا که آن چیزی که در ذهن بیمار ماندگار می شود، نحوه برخورد از او در بیمارستان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: