کد خبر: ۹۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 02
شفا آنلاین>سلامت>کبد چرب که بیماری اختلال در کارکرد کبد است را می‌توان به روش‌های سنتی کنترل و درمان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسینی متخصص طب سنتی  در خصوص کبد چرب گفت: کبد چرب به دلیل کاهش تحرک و تغذیه نادرست ایجاد می‌شود، در واقع به اختلال مزمن و بدون علت در کبد گفته می‌شود که به دلیل تجمع چربی و التهاب در کبد است . شایع‌ترین دلیل ایجاد کبد چرب آب خوردن بین غذا، داشتن استرس ، مصرف الکل، مصرف دارو بیش از حد معمول و مصرف غذاهای فست‌فودی مثل سوسیس و کالباس و پنیر پیتزا است. 

وی ادامه داد: کبد بطور طبیعی مزاج گرم و تر دارد، بنابراین سرد شدن آن بر اثر عوامل مختلف می‌تواند توانایی کبد را برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها کم کند و موجب انباشته شدن چربی در بافت کبد و ایجاد کبد چرب شود. بنابراین مصرف ترشی‌ها به ویژه سرکه و آبغوره ، خوراکی‌های سرد مثل ماست، دوغ ترش، خیار و کدو هم باعث سرد شدن کبد می‌َشود که باید محدود گردند. 

حسینی بیان کرد: همچنین کاهش وزن ناگهانی، تغذیه نادرست و مصرف بیش از حد چربی و کربوهیدرات به همراه گرسنگی طولانی مدت به ایجاد کبد چرب می‌انجامد . 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مصرف سرکه سکنجبین،‌مصرف سالاد سبزیجات شامل هویج، کلم و روغن زیتون توصیه می‌شود، همچنین مصرف سیب با پوست به هنگام صبح و شب و مصرف عرق کاسنی ، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه‌تره نیز مفید است. مصرف خاکشیر و عرق ترنجبین و استفاده از روغن کنجد و زیتون برای سرخ کردن غذا توصیه می شود.
برچسب ها: متخصص ، طب سنتی ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار