کد خبر: ۹۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود 30 هزار تخت بیماران اعصاب و روان و سوختگی در کشور، گفت: این کمبود یکی از چالش های اساسی نظام سلامت از ابتدا تاکنون بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر یکروزه به استان قزوین افزود: متاسفانه در این زمینه در گذشته برنامه ای وجود نداشته و امروز نیز حمایتی از آن نمی شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها راه حل وزارت بهداشت در این زمینه اختصاص 10درصد از 20 هزار تخت بیمارستانی جدید به این دو بیماری است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نقش خیران در کمک به افزایش این تخت ها را موثر دانست و ادامه داد: متاسفانه بیمه ها نیز با توجه به هزینه بر بودن این کار پاسخگو نیستند و امیدواریم در آینده با تامین اعتبار شاهد افزایش تخت های بیماران اعصاب و روان و سوختگی به عنوان دو بخش مظلوم در حوزه درمان باشیم.
وی افزود: در این راستا ما همیشه پیشنهاد داده ایم که تعیین عوارض بر کالاهای آسیب رسان به منظور افزایش و گسترش تخت های اعصاب و روان و سوختگی اقدام بسیار موثری است تا هم مصرف این کالاها کاهش و هم تعداد تخت ها افزایش یابد.
وزیر بهداشت همچنین در ادامه با اشاره به راه اندازی بالغ بر 200 مرکز جامع سرطان در کشور گفت: در حال حاضر این مراکز در چهار استان کشور عملیاتی شده است و امیداوریم بقیه آنها نیز تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت دهان و دندان نیز گفت: متاسفانه با توجه به رعایت نشدن بهداشت دهان و دندان از یکسو و عدم پوشش بیمه ای خدمات بهداشت دهان و دندان، مردم ایران بیش از دو برابر معمول دندان فاسد دارند.
وی خاطرنشان کرد: پیشگیری اولویت اول برنامه های وزارت بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان است که در این راستا طرح های فلورایدتراپی و پرکردن شیارهای دندانی در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز شده است و دستارودهای خوبی نیز داشته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به هزینه های بالای این خدمات عاقلانه ترین راه ممکن برای دچار نشدن به دندان های پوسیده و فاسد، پیشگیری است، لذا خدمات خود را در حوزه پیشگیری از دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز کرده ایم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمارستان های استان قزوین نیز گفت: استان قزوین از نظر نیروی متخصص در وضعیت خوبی است اما از نظر هتلینگ و فضاهای بیمارستانی مشکلات زیادی دارد که امیدواریم با همت و تدبیر مدیران استان در آینده برطرف شود.
قاضی زاده هاشمی، درباره ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی در استان قزوین نیز گفت: ساخت این بیمارستان توسط بخش خصوصی پیشنهاد شده است که اگر عزم جدی در این زمینه باشد وزارت بهداشت نیز حمایت خواهد کرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به فروکش کردن موج اول بیماری آنفلوانزا در کشور، از مردم خواست با رعایت موارد بهداشتی از ابتلای خود و سایرین به این بیماری جلوگیری کنند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه در سفر سرزده خود به استان قزوین از مراکز سلامت جامعه شهر محمود آباد نمونه، بیمارستان های شهید رجایی و بوعلی سینا بازدید کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: