کد خبر: ۹۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 2015December 30
متخصص بیماری های کودکان و اطفال در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین-متخصص بیماری های اطفال و کودکان با توجه به تداوم آلودگی هوا و شیوع بیماری های ویروسی، تنفسی به افراد مُسن و کودکان توصیه های مهمی ارایه کرد.
دکتر محمدحسین بهزاد مقدم در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: با توجه به آلودگی هوا و و وجود آلاینده های بیش از حد و همچنین فصل شیوع بیماری های ویروسی تنفسی ،توصیه میشود در روزهای آلوده، افراد مُسن؛ کودکان کم سن و سال و افراد در معرض بیماری های قلبی- تنفسی و یا دارای سابقه نقص سیستم ایمنی و عفونت های مکرر ریوی تا حد امکان در محیط های آلوده قرار نگیرند.

وی ادامه داد: به ویژه زمانی که فردی دچار علائم تنفسی فوقانی است مانند تب، لرز، حالت های آبریزش بینی و علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ است هیچ وقت با کودکان و سایر افراد مُسن و پرریسک نیز نباید در تماس باشد.

متخصص بیماری های کودکان و اطفال توصیه کرد:همچنین افراد مبتلا به آنفولانزا سعی کنند در اماکن عمومی قرار نگیرند؛ از دست دادن و روبوسی نیز پرهیز کنند و هنگام سرفه کردن حتما مقابل بینی و دهان خود دستمال بگیرند تا از پراکندگی این ترشحات نیز خودداری شود .بعد از استفاده نیز دستمال را در سطل زباله و در محیط های غیرعمومی بیاندازند.

وی تأکید کرد: با توجه به این که علائم آنفولانزا با سرماخوردگی قابل تفکیک نیست؛ توصیه ما به ویژه به افرا مُسن؛ کودکان و مبتلا به بیماری های زمینه ای مراجعه سریع به پزشک با بروز اولین علائم است.

بهزاد مقدم همچنین افزود: در سایر افراد هم چنانچه علائمی مانند تب، سرفه، ترشحات زیاد از بینی و علائمی مانند بدن درد و استخوان درد پیدا شد به طور حتم باید مراجعه پزشکی داشته باشند تا در همان زمان شروع بیماری تحت نظر باشند. زیرا ویروس ها در اوایل نیاز به درمان آنتی بیوتیکی ندارند و بر حسب صلاح دید پزشک معالج چنان چه در یکی از ارگان ها یا عضوهای بدن عفونتی اضافه شده باشد آنتی بیوتیک تجویز می شود.

بهزاد مقدم
در ادامه گفتگو باشفاآنلاین توصیه کرد: در این اپیدمی ها و همه گیری ها، مهم ترین نکته رعایت بهداشت و پیشگیری مردم و عدم انتشار ویروس در جامعه است.

وی تصریح کرد: افراد مبتلا سعی کنند در محیط های عمومی کمتر ظاهر شوند و بیشتر دوره بیماری را داخل منزل سپری کنند.

وی یادآور شد: افرادی که در سن ریسک هستند مانند کودکان؛ نوزادان و خردسالان و همچنین افراد مُسن و مبتلا به بیماری های قلبی- ریوی نیز در این زمینه باید برای حفظ سلامت تحت مراقبت های جدی ترباشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: