کد خبر: ۹۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 2015December 30
رئیس بخش نفرولوژی بیمارستان مدرس در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس بخش نفرولوژی بیمارستان مدرس تهران گفت: باتوجه به پیشرفت های تکنولوژی ارتباطی به خصوص شبکه های اجتماعی، طبابت از راه دور درحال حاضر به عنوان یک راه حل برای رفع مشکلات کمبود پزشکان ماهر در مناطق مختلف وتسهیل دراموربیماران بسیار حائز اهمیت است.
دکتر سید احمد تارا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: بیماران نباید به دلیل برخی محرومیت ها از دسترسی به پزشکان با مهارت ،تخصص وتجربه بالا کمتردردسترس هستند محروم شوند.

وی ادامه داد: طبابت از راه دور ابعاد مختلفی دارد. ساده ترین مدل نیز دسترسی مردم به پزشکان از طریق تلفن بود که روشی قدیمی و دارای مشکلات مختلف بود.
تاراافزود: اولین سیستمی که ما برای این کار تجربه کردیم بحث پیامک کوتاه بود. ما کاری کردیم مراجعه افراد پیوند کلیه برای ارائه نتایج آزمایشات مکرر که از سراسر ایران به بیمارستان مدرس مراجعه می کردند تا 70درصد  کاهش یابد.

فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار اظهارکرد: یکی از مزایای بهره مندی ازروش های نوین ارتباطی وشبکه های اجتماعی،ازجمله تلگرام وواتس آپ، کاهش رفت و آمد بیماران به تهران ومشکلات جدی ناشی ازاین نوع سفرهای اجباری است.

مدیرکل سابق دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت تصریح کرد:حال آنکه هم اکنون بعد از تورم، رفت و آمدوهزینه ها وسختی های ناشی ازآن واقامت درتهران یک معضل بسیار جدی برای بسیاری ازمردم به خصوص بیماران نیازمند وکم بضاعت است.

وی همچنین افزود: ضمن این که مسافرت برای آنها خطرات مختلف جانی و هزینه های مختلف نیزدارد.

تارا تصریح کرد: ما در استفاده از سیستم پیام کوتاه به دلیل تصویری نبودن و حجم کم اطلاعات که می شد در آن قرارداد و سخت بودن نوشتن گزارشات انگلیسی آزمایشات برای برخی از افراد مشکلاتی داشتیم .اما بعد از این که مردم به استفاده از شبکه های اجتماعی عادت کردند با کمک خانواده بیماران تصاویر مسایل مورد نیاز ما را برایمان ارسال کردند.

وی همچنین ادامه داد: ما به دلیل حفظ مسائل شخصی بیماران شیوه استفاده از شبکه های اجتماعی را به صورت کانالی یا گروهی ایجاد نکردیم. بنابراین آنها با انتخاب هر یک از شبکه های اجتماعی گزارشات پزشکی را برای ما ارسال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء این کار باید توسط وزارت بهداشت تعرفه گذاری شود؛ چراکه امکان دارد برخی از پزشکان این کار را عدم در آمدزایی تلقی کنند؛ اما اگر بر اساس زمانی که به این منظور اختصاص داده می شود تعرفه درنظرگرفته شود انگیزه طبابت ازراه دور نیز ایجاد می شود.

رئیس بخش نفرولوژی بیمارستان مدرس بیان کرد: از طرفی دیگر سازمان نظام پزشکی باید یک تعریفی برای مشاوره تلفنی داشته باشد.چراکه در حال حاضر ما برای مشاوره تلفنی پزشکی نرخ گذاری نداریم. البته این هماهنگی ها باید با همکاری بیمه ها و مخابرات نیز انجام شود که البته مخابرات برای این کار اعلام آمادگی کرده است.

 
این نفرولوژیست تأکید کرد: طبابت از راه دور یک کار فرهنگی است که بایددراین باره کار شود؛ ما نزدیک به 12 سال است این کار را انجام می دهم. به طور تقریبی هزینه رفت و آمد بیمار به طور متوسط در ایران بدون در نظر گرفتن حوادث جانی، همراه بیمار و...  حدود 500هزار تومان است و من با چند ثانیه می توانم 500هزار تومان به آن خانواده خیر برسانم که بزرگترین نوع برکت و صرفه جویی اقتصادی برای بیمار در کار است ما تاکنون این کار را به عنوان بهترین اعمال خیر نیز انجام داده ایم.




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیامک احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
جناب آقای دکتر تارا از نظر تخصص و تعهد و اخلاق واقعاً انسان نمونه ای هستند خدا ایشان را برای کشور عزیزمان حفظ کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: