کد خبر: ۹۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 2015December 27
شفا آنلاین>طب سنتی>یک محقق طب اسلامی راه‌های رفع تپش قلب و سرفه‌ را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،حجت السلام سید حسن ضیایی درباره برخی از نکات سلامتی بخش از دیدگاه طب ائمه اظهار داشت: دو عضو بدن سریع سرما می‌خورد, یکی سینوس‌های فوقانی و دیگر کلیه‌ها  که بسیار به سرما حساس هستند.

به گفته وی برای پیشگیری از سرماخوردن این دو عضو حساس در بدن باید افراد بعد از بیرون آمدن از حمام و استخر سرشان را با کلاه یا روسری کامل بپوشانند، همچنین هنگام خواب باید کمر را با شال یا ... نیز بپوشانند تا از سرماخوردن کلیه‌ها پیشگری شود.

این محقق طب اسلامی عنوان کرد: دارو را باید با توجه مصرف کرد، در وسائل الشیعه از  امام صادق نقل شده است که برای مصرف دارو بسم الله بگویید و سپس دارو را مصرف کنید.

سیب درختی شیرین - آنتی بیوتیک طبیعی / شلغم - پنی سیلین طبیعی

ضیایی ادامه داد: سیب درختی شیرین - آنتی بیوتیک طبیعی است، همچنین شلغم پنی سیلین طبیعی به حساب می‌آید. اگر شلغم را از وسط نصف کرده و وسط آن را خالی کنید, داخل آن عسل ریخته و از شب تا صبح کنار گذاشته و آن را صبح ناشتا خورده شود بسیار به رفع ناراحتی‌های ریه کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: مصرف این نوع شلغم با عسل برای کسانی که دچار سرفه‌های خشک یا سرفه‌های خلطی یا دچار سیاه‌سرفه هستند، بسیار مفید است.

این محقق طب اسلامی درباره تپش قلب نیز افزود: کسانیکه از چیزی می‌ترسند و دلشان به اصطلاح هُری می‌ریزد, بهتر است که عسل را با آویشن مصرف کنند. مصرف سیب شیرین درختی بسیار مفرح بوده و برای این افراد مفید است.

ضیایی خاطرنشان کرد: بسیاری از تپش قلب‌ها ناشی از بدخوری است به عنوان مثال مصرف آبلیموی مانده یا مصرف بیش از حد لیمو عمانی یا مصرف غذاهای مانده, فریز شده یا غذاهای فست فودی خود باعث افزایش بروز تپش قلب می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: