کد خبر: ۹۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 14
شفا آنلاین>سلامت>زانوهای ضربدری و صافی کف پا را بیشترین مشکل ارتوپدی کودکان عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،بیشترین مراجعه والدین برای مشکلات کودکان به متخصصان ارتوپد به دلیل صافی کف پا و زانوهای ضربدری بوده که در مورد مشکل صافی کف اغلب به مرور زمان قوس کف پا ایجاد و تا 10 سالگی به مرور تشکیل می‌شود.

چنانچه مشکلات جانبی و عصبی به همراه نداشته باشد جای نگرانی برای والدین نیست. برای حالت X زانوها یا ضربدری بودن آن نیز برخی از کودکان از 2.5 تا 8 سالگی فرم آن به این طریق بوده و غیر طبیعی نیست که توصیه می‌کنیم والدین برای درمان اندکی صبر کنند تا مشکل به خودی خود رفع شود.
 
وی در مورد پاهای پرانتزی در برخی از کودکان اظهار کرد: در صورتی که این مشکل حداکثر تا 2.5 سال پس از بدو تولد نوزاد ادامه نیابد جای نگرانی نداشته ولی پس از آن این مشکل از نظر متابولیک، ژنتیک و بیماری‌های سندرمی همچنین کمبود ویتامین D و نرمی استخوان باید بررسی شود.
 
نحوه درمان پاهای پرانتزی در کودکان بستگی به سن و شدت مشکل دارد گاهی درمان سریع انجام می‌گیرد و با کفش طبی و یا زانوبند این مساله بهبود می‌یابد ولی اگر در نهایت بامجموعه اقدامات تا 11 سالگی کودک این مشکل همچنان باقی بماند نیاز به جراحی داشته تا پاهای کودک همچنان کج رشد نکند.

کنگره سالیانه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 15 تا 17 بهمن با هدف به روز رسانی اطلاعات جراحان ارتوپد و متخصصان این حوزه در هتل آزادی برگزار می‌شود همچنین در این کنگره تعدادی از جراحان خارج از کشور حضور داشته و روش‌های نوین جراحی را در قالب برگزاری کارگاه به متخصصان این حوزه ارائه می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: