کد خبر: ۹۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 2015December 27
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>وزیر بهداشت: دستور رئیس جمهوری مراقبت از سلامت مردم درآلودگی هواست
به گزارش شفا آنلاین،جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا دیروز در استانداری تهران تشکیل شد تا درباره آخرین راهکارهای رفع و حل بحران آلودگی هوای پایتخت هم اندیشی شود. در این جلسه با وجود پیشنهاد چند باره «محمدهادی حیدرزاده» مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران و نماینده وزارت بهداشت برای تعطیلی مدارس، معاون استانداری تهران بر تعطیل نشدن مدارس رأی داد.

  «حسن کریمی» با استناد به رأی آموزش و پرورش که موافق تعطیلی مدارس در هیچ یک از مقاطع نبود، یکشنبه را تعطیل اعلام نکرد و افزود: «با توجه به محدوده زمانی امتحانات مدارس و تعطیلی روزهای گذشته و عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان، روز یکشنبه مدارس تهران تعطیل نخواهد بود.»


 کمیته اضطرار آلودگی هوا از ساعت 14 روز شنبه پنجم دی به ریاست معاون استاندار تهران و با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و نمایندگان سایر دستگاه‌های عضو با هدف بررسی وضعیت آلودگی هوای استان تهران و تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی مدارس و سایر اقدامات تشکیل جلسه داد.


تأکید محیط زیست بر تعطیلی مدارس
در این جلسه حیدرزاده پیش‌بینی کرد که تعطیل نشدن مدارس در روز یکشنبه باعث انباشت آلودگی شود: «در چنین شرایطی افزایش حساسیت‌‌ها و شیوع بیماری‌ها را بیشتر شاهد خواهیم بود. در گزارش‌های هواشناسی پایداری وضعیت هوا برای روزهای آینده پیش‌بینی شده است.»

 معاون استاندار در پاسخ به پیش‌بینی او گفت: «ساعت 2 بعدازظهر جلسه کمیته اضطرار تشکیل و در صورت افزایش آلودگی‌ها در روز یکشنبه، روز دوشنبه تعطیل می‌شود.» کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما هم تأکید کرد: «اجازه نمی‌دهیم که شاخص آلودگی‌ها به عدد 200 برسد.» حیدرزاده همچنین پیشنهاد داد: «می‌توان درباره دو ساعت تأخیر در شروع به‌کار ادارات یا تعطیلی دو ساعت زودتر ادارات، بررسی‌های بیشتری انجام داد.» این پیشنهاد حیدرزاده مورد قبول اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا قرار نگرفت.

مخالفت سازمان لیگ با تعطیلی بازی‌های فوتبال  

همچنین اعضای کمیته در یک جمع‌بندی به تعطیلی ورزش‌های صبحگاهی و همچنین لغو بازی‌های فوتبال تیم استقلال - سیاه جامگان و نفت تهران - تراکتور تبریز رأی دادند. به گفته «محمد هادی حیدرزاده» سازمان لیگ می‌تواند بازی‌ها را در یکی از شهرهای استان تهران که شاخص آلودگی کمتری دارد برگزار یا بازی‌ها را به زمان عقب تری موکول کند. اما آخرین خبرها حاکی از این است که سازمان لیگ با این پیشنهاد موافقت نکرده است. در این جلسه همچنین مقرر شد درباره اجرای طرح زوج و فرد از در منازل امروز تصمیم‌گیری شود.

«سردار حسینی» رئیس پلیس راهور تهران نیز که یکی دیگر از شرکت‌کنندگان جلسه بود به خبرنگار ما گفت: «اجرای طرح زوج و فرد از در منزل باید همراه با طرح تعطیلی مدارس انجام شود، چرا که در غیر این‌صورت ناوگان حمل و نقل عمومی ما توان پاسخگویی به سفرهای درون شهری را نخواهد داشت و موجب اعتراض شهروندان می‌شود.»او همچنین با اشاره به صدور جریمه برای ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از ابتدای دی‌ماه، گفت: «بدون شک وقتی مبلغ جریمه‌ها به اطلاع رانندگان برسد میزان تخلف و ورود آنها به محدوده بشدت کاهش خواهد یافت.» او اعتقاد دارد تأثیر مثبت این کار تا 15-10 روز دیگر خود را نشان می‌دهد.

دستور رئیس جمهوری مراقبت از سلامت مردم درآلودگی هواست

«سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان خواست از اعلام آمارهای نادرست از مرگ در اثر آلودگی هوا بپرهیزند و گفت: با دستور رئیس جمهوری، استانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط دیگر تصمیم‌های لازم را برای تعطیلی در آلودگی هوا اتخاذ می‌کنند.

 او در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت بهداشت با تعطیلی در روزهایی که آلودگی هوا تشدید می‌شود، موافق است، گفت: آنچه مسلم است همیشه باید سلامت مردم در اولویت تصمیم گیری‌ها باشد، در این زمینه نیز رئیس جمهوری دستوری داده که هر زمان نیاز باشد، استانداری تهران با نظر وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه تصمیم بگیرد. او البته گفت: «برای تعطیل کردن مدارس یا ادارات باید به جنبه‌های دیگر این تصمیم که به مسائل اقتصادی و اشتغال مربوط می‌شود هم توجه کنیم و یک تصمیم همه جانبه بگیریم.»ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: