کد خبر: ۹۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 2015December 26
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت از افزایش میزان مرگ و میر در فصل سرما ماهانه از 140 نفر به 200 نفر به علت آلودگی هوا خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر هاشمی وزیر بهداشت در خصوص خبرهایی که از میزان مراجعات به اورژانس به علت آلودگی هوا منتشر می‌شود، گفت: در خصوص میزان مراجعات به اورژانس در روزهای اخیر آمارهایی داده می‌شود که غیرقابل استناد است. طبق آماری که بهشت زهرا از میزان مرگ و میر سالانه به ما داده است، میزان مرگ و میر امسال مشابه سال‌های گذشته بوده است و همه ساله در فصل زمستان با افزایش آلودگی هوا میزان فوتی ماهانه از 140 فوتی به 200 فوتی می‌رسد.

وی افزود: ما باید نگران آلودگی‌ هوا باشیم اما نباید تلاش کنیم که از آن استفاده ابزاری داشته باشیم. این آمارها صحیح نیست، شاید دلیل افزایش آمارهای اعلامی پذیرش بیش از اندازه در اورژانس‌ها باشد البته در این که آلودگی هوا باعث افزایش بیماری‌ می‌شود، تردیدی نیست اما باید در دادن آمار و ارقام دقت کنند. تا موجب بی اعتمادی مردم نگردد.

وی در ادامه گفت: کنترل آلودگی هوا امکان پذیر است اما از دست یک وزارتخانه به تنهایی کاری بر نمی‌آید. در لندن هوا زمانی خیلی آلوده تر از تهران بوده است اما با برنامه‌های 10 ساله در حال حاضر جزو پاکترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود و هیچ فردی مسئولیت خود را بر گردن دیگری نینداخته‌ است. افراد باید متناسب با نقش خود راه‌ها را اصلاح کنند.

دکتر هاشمی در خصوص احتمال تعطیلی مدارس در روزهای آتی عنوان کرد: سلامت مردم در رأس برنامه‌های ما قرار دارد. با دستور ئییس جمهور هر زمان که نیاز باشد، سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت تصمیماتی برای مراقبت از سلامت مردم خواهند گرفت البته باید به جوانب دیگر مثل آسیب‌های روحی، روانی، اقتصادی و بیکاری مردم نیز توجه گردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: