کد خبر: ۹۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 2015December 26
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزانه 54 نفر در حوادث رانندگی در کل کشور فوت می کنند و 110 نفر نیز معلول می شوند.

  به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر سیاری روز شنبه در کارگاه گرافیک کمپن شهروند سالم در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر افزود: این تعداد مرگ ناشی از تصادفات معادل سقوط یک هواپیما در هفته است.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: چهار عامل اصلی خطر برای سلامت مردم عبارتند از کم تحرکی، سیگار، غذای ناسالم و مصرف الکل، 19 میلیون ایرانی تحرک کافی ندارند، سیگاری ها در کشور سالانه 10 هزار میلیارد تومان را دود می کنند و با این کار خطر سرطان در بین افراد سیگاری 23 برابر افرادی عادی است و 60 هزار نفر از مرگ های کشور با مصرف سیگار مرتبط است.
سیاری اضافه کرد: هر ایرانی به طور متوسط روزانه 10 تا 12 گرم نمک مصرف می کند در حالی که این میزان برای افراد سالمند باید سه گرم و برای جوانان حداکثر 5 گرم باشد.
همچنین هر نفر حداکثر روزانه 25 گرم قند استفاده کند در حالی که فقط در یک آب میوه صنعتی 25 گرم قند وجود دارد.
معاون وزیر بهداشت به چهار عامل خطر رفتاری نیز اشاره کرد و افزود: چهار عامل فشار خون، قند خون، اضافه وزن و چربی نیز نقش مهمی در افزایش مرگ و میر در کشور دارد به عنوا مثال 10 میلیون نفر ایرانی دچار فشار خون بالا هستند که نیمی از آنها از این بیماری خود ندارند. فشارخون باعث مرگ سالانه 12 هزار نفر در کشور می شود.
سیاری اضافه کرد: 7 میلیون و 300 هزار نفر در کشور قند خون بالا دارند و 5 میلیون نفر نیز در کشور به دیابت مبتلا هستند 24 میلیون نفر نیز اضافه وزن دارند در حالی که همه این رفتارهای مخاطره آمیز با پیشگیری و آموزش به مردم قابل کنترل است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: