کد خبر: ۹۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 2015December 26
وزیر بهداشت:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به رفت و آمدهای غیرمجاز اتباع بیگانه و انتقال بیماری‌ها از آنسوی مرز به داخل کشور و هزینه‌های گزافی که به کشور تحمیل می‌کنند، از وزارت کشور خواست که در زمینه جلوگیری از تردد این افراد در داخل کشور تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سیدحسن هاشمی در ادامه سفر به جنوب سیستان و بلوچستان و در جلسه‌ای با حضور خیران و روسای ادارات و ارگان‌های دولتی شهرستان چابهار و نیز فرمانداران چابهار افزود: در دو هفته آینده دو تیم با هدف بررسی امکان ساخت بیمارستان جامع تخصصی زنان و کودکان و نیز افزایش مراکز و امکانات بهداشتی و درمانی، به سیستان و بلوچستان اعزام می شوند.

وی ادامه داد: این دو تیم تمامی امکانات، زیر ساخت ها و تجهیزات بهداشتی و درمانی مورد نیاز استان و به خصوص امکان ساخت بیمارستان تخصصی و جامع زنان و کودکان را در جنوب استان بررسی می کنند. با توجه به نقش موثر و فعال کارکنان این مراکز در بیماریابی و ارتقای سلامت خانوارها و همچنین با عنایت به شرایط ویژه استان و همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان، به مراکز سلامت جامعه در استان بیش از تعداد مصوب سایر استان‌ها نیرو تعلق خواهد گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین بر لزوم همراهی و همیاری خیران در تامین زیر ساخت های عرصه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: مهمترین تصمیمی که هر شخصی باید در زندگی بگیرد از خود گذشتن است و این بالاترین توفیقی است که خداوند به انسان عطا می‌فرماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تردد اتباع بیگانه غیرمجاز از مزرها به داخل استان و کشور و تحمیل هزینه‌های گزاف به نظام سلامت اشاره کرد و افزود: انتقال بیماری‌های واگیر از آنسوی مرز به داخل کشور و نیز وقوع تصادفات در اثر سرعت غیر مجاز قاچاقچیان این اتباع و عدم توانایی پرداخت هزینه‌های درمان توسط اتباع تصادفی در بیمارستان‌ها منجر به صرف اعتبارات مختص خدمت رسانی به هموطنانمان، برای درمان این افراد می شود.

وزیر بهداشت از وزارت کشور خواست در زمینه جلوگیری از تردد این افراد در داخل کشور تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.

  وزیر بهداشت در سفر سه روزه خود به جنوب سیستان و بلوچستان، چندین طرح و پروژه بهداشتی و درمانی را در شهرهای چابهار، قصرقند، ایرانشهر، نیکشهر و سراون مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار داد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: