کد خبر: ۹۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: داروخانه ها در صورت ادامه توزیع انحصاری دارو از سوی بخش دولتی ورشکسته می شوند.

  به گزارش شفا آنلاین، حمید خیری در نشست خبری اظهارداشات: اقتصاد دارویی ایران طی چهار سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان و رقم ثابتی بوده است ؛ داروخانه های دولتی ، هلال احمر و دانشکده های داروسازی وارد این حوزه شده اند که نتایج آن در آینده ورشکستگی داروخانه ها خواهد بود.
این عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: باید تحولاتی در اقتصاد دارویی کشور انجام شود.
خیری افزود: طرحی برای ارتقای فرایند خدمات داروخانه ها و افزایش توانمندی آن ها از سوی انجمن داروسازان ایران به وزارت بهداشت ارائه شده است که امید است این طرح، پس از بررسی های لازم ، عملیاتی شود.
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران همچنین نسبت به مالیات سنگین برای داروسازان انتقاد کرد.

**جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت پررنگ نیست
وی گفت: جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت پر رنگ نیست و با اجرای این طرح ، بخش خصوصی از میدان عمل خارج شده است.
خیری افزود: طرح تحول سلامت ، طرحی است که تماما از سوی خود وزارت بهداشت اجرا و کنترل شده است و مصرف کننده نیز خودش (وزارت بهداشت) است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، تعداد زیادی از پزشکان از بخش خصوصی جذب دولت می شوند ؛ خدمات پزشکی بیشتر در بیمارستان های دولتی ارائه می شود ؛ در زمان حاضر نیز درمانگاه های شبانه روزی خصوصی یا بسته شده اند یا در حال تعطیلی هستند.
به گفته وی با اجرای طرح تحول سلامت از نظر آماری تعداد نسخ پزشکی ارائه شده به داروخانه های خصوصی ، 42 درصد کاهش داشته است؛ آیا با این اقدامات ، تسهیل درمان تحقق یافته است؟
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: این در حالی است که با اجرای طرح تحول سلامت، بخش خصوصی از میدان عمل خارج شده است و پیامدهای آن در میان مدت معلوم خواهد شد.
خیری ، داروخانه ها را ویترین درمان عنوان کرد و گفت: بحث راه اندازی کلینیک های ویژه در قالب طرح تحول سلامت مطرح شده است که با اجرای آن 50 درصد به شمار داروخانه ها افزوده خواهد شد که پیامدهایی خواهد داشت.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: