کد خبر: ۹۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>سلامت>این نوع سرطان ممکن است در کودکان بین 3 تا 6 سال و افراد 40 تا 55 سال مشاهده شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد‌رضا قوام نصیری متخصص آنکولوژی گفت: یکی از نادر ترین انواع سرطان ها که زیاد هم مورد اهمیت قرار نگرفته است سرطان کلیه است. این نوع سرطان ممکن است در کودکان  بین سه تا شش سال و افراد 40 تا 55 سال مشاهده شود.

وی بیان کرد: سرطان کلیه، توموری است که از بافت‌های لوله‌ای درون خود این عضو منشا می گیرد و بزرگ می‌شود. این تومور هم به اندام‌هایی که در کنارش وجود دارند تهاجم می‌کند و هم می‌تواند از طریق سیاهرگ کلیه‌ای نواحی و اعضای دورتر مانند ریه ‌ها، کبد، استخوان، مغز را نیز درگیر سازد.

وی افزود: متاسفانه این نوع سرطان علائم چشمگیری ندارد اما هر زمانی که فرد در ادرار خود خون یا درد‌های موضعی داشت حتما به پزشک متخصص مراجعه کند. البته گاهی ممکن است از طریق بیماری‌های ژنتیکی منتقل شود ولی این علائم هم دلیلی بر مبتلا شدن به این سرطان نیست.

نصیری اظهار کرد: درمان سرطان کلیه به میزان پیشرفته بودن سرطان بستگی دارد. معمولا به کمک عمل جراحی بخشی از کلیه و یا کل کلیه و مجاری انتقال دهنده آن از بدن خارج می شوند. یا به وسیله‌ی دارو های خاص و یا شیمی درمانی به درمان این بیمار می پردازیم. 

وی خاطرنشان کرد: افزایش خطر سرطان هیچ ربطی به تعداد نخ های سیگار یا قلیان که فرد در طول شبانه روز می‌کشد، ندارد و البته این مسئله هم حائز اهمیت است که کشیدن سیگار یا قلیان با هر تعدادی این خطر را دو چندان خواهد کرد. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: