کد خبر: ۹۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>سلامت>دور از انصاف است که وقتی رزیدنت بیشترین زمان خود را در بیمارستان می گذراند، توجه ویژه ای به وی صورت نگیرد
به گزارش شفا آنلاین،دکتر زهرا دوستی مشاور دستیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی  شهید بهشتی  با تاکید براینکه بار بیمارستان های آموزشی بر دوش رزیدنت ها است، خاطرنشان کرد: در زمان کشیک، بیمارستان ها فاقد متخصص و فوق تخصص هستند، اگر رزیدنت خسته باشد و به جای 12 شب کشیک در ماه برای تامین معیشت خود 18 شب کشیک دهد، قطعا نمی تواند رضایت بیماران را جلب کند.

به گفته دوستی رضایمتندی هرچه بیشتر رزیدنت ها در سیستم بهداشتی درمانی، مترادف با گرفتن نتیجه مطلوب که همان رضایت بیماران و بهبودی بهتر آن ها است و این مهم به حدی بدیهی است که کسی به آن توجه نمی کند و دور از انصاف است که وقتی رزیدنت بیشترین زمان خود را در بیمارستان می گذراند، توجه ویژه ای به وی صورت نگیرد.

وی رزیدنت ها را مغفول مانده ترین قشر در سیستم سلامت خواند و گفت: در حق هیچ قشری به اندازه رزیدنت ها این قدر اجحاف نشده است. امیدوارم مستندهایی ساخته شود که تلاش های شبانه روزی رزیدنت ها را پاس داشته و سیاست گذاری های صداو سیما تشویقی و به سمت بهبود شرایط رزیدنت ها باشد.

خدشه بر آموزش و پژوهش به علت مشکلات رفاهی
دوستی اضافه کرد: متاسفانه درگیری همکاران در مسائل رفاهی و معیشتی به حدی است که تمام مسائل آموزشی و پژوهشی را مخدوش کرده و رزیدنت دیگر به درس خواندن، رتبه آوردن برای بورد، تولید علم، نوشتن مقاله و غیره فکر نمی کند.

وی در خصوص مشکلات تامین معیشت رزیدنت ها در زمان تحصیل، عنوان کرد: این مهم موجب شده تا همکاران به دنبال شغل دوم برای تامین هر چه بهتر معیشت خانواده خود باشند این در حالی است که در کشورهای دیگر رزیدنت یعنی مقیم و نه تنها در فضای بیمارستان مسکنی به وی تعلق می گیرد بلکه غذای وی نیز تحت نظارت همان بیمارستان تامین و مهدکودک فرزندش و حتی بساط تفریحشان نیز در محیط بیمارستان فراهم است اما ما از حداقل امکانات بی بهره ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: