کد خبر: ۹۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه و برنامه‌ریزی منابع دانشگاهی دانشگاه تهران گفت: برای رفع کمبودها در حوزه سلامت حضور خیرین الزامی است.
به گزارش شفا آنلاین، در نشست خبری سومین همایش تجلیل از خادمان سلامت و حامیان دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر محمود بیگلری معاون توسعه و برنامه‌ریزی منابع دانشگاهای دانشگاه تهران در خصوص نقش خیرین در حوزه سلامت گفت: مجمع خیرین یکی از منابع سرشاری است که در عرصه سلامت و آموزش و پژوهش در جهت تحقق اهداف دانشگاه به ما کمک می‌کند . ششم دی ماه سومین همایش تجلیل از خادمان سلامت برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در هر کاری با برنامه‌ریزی می‌توان به اثرات مطلوب دست یافت. سال 91 اولین سالی بود که جرقه‌های این کار شکل گرفت و کمک مالی خیرین سال 91 بالغ بر چهار میلیارد و دویست میلیون تومان بود، این مبلغ در سال 92 نه میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سیستم مالی دانشگاه به ثبت رسید و در سال 93 به 32 میلیارد تومان رسید که در واقع یک جهش 4 برابری داشت.

وی در ادامه گفت: اولین اقدامی که در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت ایجاد یک چهارچوب برای دستورالعمل‌های خیرین و در اختیار گذاشتن صفر تا صد خیلی از اقدامات بود. همچنین تشکیل یک کانون برای همکاری بیشتر با خیرین در دانشگاه تهران متشکل از خیرین از جمله اقدامات حائز اهمیت بود.

معاونت بهداشت و درمان برنامه‌ای تحت عنوان دست‌های مهربان برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم اجرا کردند که بدین منظور دو دستگاه اتوبوس سیار بیمارستانی تا دهه فجر قرار است که در اختیار این تیم قرار گیرد. 

بیگلری در خصوص هدف اصلی که به کمک خیرین سلامت در نظر دارند، عنوان کرد: هدف ما بیشتر در حوزه پژوهشی است، نمونه‌ای بارز این دستاورد فرهنگی را باید در کارکنان دانشگاه 
بیابید که دو خانه بهداشت با حقوق خود و به صورت مشارکتی در مناطق محروم دیدار کردند. ما 400 خیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم که سالانه مبلغ 300 میلیارد تومان توسط این خیرین در حوزه درمان هزینه می‌شود، که دانشگاه نیز سالانه 4 میلیارد تومان در این حوزه کمک می‌کند.

وی در خصوص مشکل عمده دانشگاه علوم پزشکی توضیح داد 80 درصد از بیمارانی که در شهر تهران به بیمارستان مراجعه می‌کنند از شهرستان‌ها به تهران آمده‌اند، به همین دلیل ما با مشکل عمده همراهان بیمار مواجه هستیم. 

80درصد تخت‌های بیمارستانی در تهران فرسوده هستند
دکتر مسعود توانا مدیرعامل خیرین سلامت استان تهران در خصوص مجمع خیرین سلامت گفت: مجمع خیرین سلامت در سال 88 تشکیل شد که حلقه واسطی بین دولت و مردم می‌باشد. مجمع خیرین 220 شعبه دارد و 3800 پروژه توسط این مجمع به مرحله اجرا رسیده است و 3800 میلیارد تومان در قالب خرید و ساخت تجهیزات و زمین هزینه شده است.فردی که می‌خواهد بیمارستان بسازد نسبت به فردی که می‌خواهد مدرسه بسازد نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد که نیاز است این کار توسط مجمع خیرین انجام شود.

وی افزود: ما در شهر تهران از کمبود فضای بیمارستانی تخت و تجهیزات رنج می‌بریم. در شهرستان‌های ملارد، شهریار و شهر قدس 400 تخت بیمارستان داریم آمار کشوری می‌گوید 98 هزار تخت داریم که 80 درصد آن فرسوده است. علاوه بر این 40هزار تخت بیمارستانی نیز احتیاج داریم که این سرمایه عظیمی را نیاز داریم. که این سرمایه عظیمی را می‌خواهد. 

وی در ادامه گفت: اکثر بیمارستان‌ها در تهران دارای بافت فرسوده هستند، بنابراین بدون عزم ملی حضور خیرین سلامت و دولت این مشکل‌ها برطرف نخواهد شد. طرح تحول سلامت افتخاری برای کشور ما است و قدمی بزرگ برای رفع این کمبودها است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: