کد خبر: ۹۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی اورژانس کشور گفت: اورژانس پیش بیمارستانی آماده باش است و مردم اگر با مشکلی مواجه شدند به سرعت با شماره 115 تماس بگیرند تا نزدیک‌ترین اورژانس اعزام شود.
به گزارش شفا آنلاین،مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور  در خصوص اقدامات لازم در روزهایی که با آلودگی هوا مواجه هستیم بیان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که اورژانس پیش بیمارستانی آماده باش است اگر مردم با مشکلی مواجه شدند به سرعت با شماره 115 تماس بگیرند تا نزدیک‌ترین اورژانس اعزام شود.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیماران دسته بندی می‌شوند به طوری که اولویت با بیماران قلبی و افرادی که ناراحتی‌های تنفسی دارند است. 

خالدی با اشاره به تعطیلی مدارس که نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا داشته است عنوان کرد: شهروندان با اجتناب از سفرهای غیرضروری شهری و استفاده از خودروهای تک سرنشین، استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توانند نقش مؤثری در بهبود وضعیت آلودگی هوا داشته باشند. تعطیلی مدارس و در پی آن کمتر شدن ترافیک نقش کمک‌کننده‌ای را در کاهش آلودگی هوا ایفا کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی و قلبی هستند از تردد در محیط‌های شلوغ خودداری کنند و در صورت امکان از ماسک استفاده کنند. 

سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: اگر شرایط فعلی تغییر کند و به حالت اضطرار برای همه افراد در بیاید طبیعتاً باید تیم‌های اورژانسی را در محیط‌های پر تردد مستقر کنیم. این اطلاع رسانی باید از سوی نماینده وزارت بهداشت در کمیته کیفیت هوای تهران به ما انجام شود. 

وی خاطرنشان کرد: میزان آلاینده‌های هوا امروز 136 تا 150 میکرون بوده است اگر این میزان به 200 برسد شرایط برای همه گروه‌ها ناسالم می‌شود. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: