کد خبر: ۹۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی> سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد وسیله‌ای را تائید کرده که برای درمان و به حالت اولیه برگرداندن بی‌اختیاری مدفوع در بیمارانی که دیگر درمان‌های دارویی یا جراحی برای آنها در دسترس نیست یا کار نمی‌کند، استفاده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، این وسیله تحت نام Fenix Continence Restoratio- System که ساخت شرکت Torax Medica- است، باند کوچک و قابل‌انعطافی از دانه‌های تیتانیومی به‌هم پیوسته‌ای است که هسته‌های مغناطیسی دارند.

 جاذبه مغناطیسی میان این دانه‌ها درون اسفنکتر آنال مانعی را برای عبور غیرارادی مدفوع ایجاد می‌کنند. برای عبور ارادی مدفوع، رابطه مغناطیسی میان دانه‌ها به‌طور موقت شکسته شده و سپس فورا بازمی‌گردد.

       این سیستم با روش یک جراحی برش تکی، اطراف اسفنکتر آنال قرار داده می‌شود. برای قرار دادن این سیستم در محل خود از یک ابزار معرفی به عنوان راهنما استفاده می‌شود. همچنین یک ابزار اندازه‌گیری هم استفاده می‌شود تا مطمئن شوند که اندازه درستی دارد. زمانی که وسیله جایگذاری می‌شود و با سوچور سر جایش محکم می‌شود، سایز درست با استفاده از فلوئوروسکوپی تائید می‌شود.

       گاهی اوقات گزینه‌های درمانی غیرتهاجمی برای بی‌اختیاری مدفوع، مانند داروها، تغییرات رژیم غذایی و دیگر موارد، به اندازه کافی علایم بیمار را بهبود نمی‌دهند. سیستم فنیکس یک گزینه جراحی ارزشمند است که این وضعیت را بهبود می‌دهد، خصوصا زمانی که دیگر روش‌ها در ارتقای کیفیت زندگی بیمار موفق نبوده‌اند.

       سیستم فنیکس در 35 بزرگسال مبتلا به بی‌اختیاری مدفوع آزمایش شده که درمان‌های مرسوم در آنها با شکست مواجه شده‌اند. ارزیابی‌های محققان، قبل و پس از انجام پروسیجر، در هفته 6 و سپس 3، 6 و 12 ماه بعد از جایگذاری وسیله انجام شد. 15 بیمار که ساکن آمریکا بودند، سالانه تا 5 سال پس از پروسیجر پیگیری شدند.

       پس از 12 ماه، 9/62 درصد از بیماران با کاهش اپیزودهای بی‌اختیاری مدفوع تا 50 درصد و بیشتر مواجه بودند. 3/54 درصد نیز با کاهش 50 درصدی یا بیشتر در روزهای بی‌اختیاری مدفوع روبرو شدند. اپیزودهای اورژانس بی‌اختیاری مدفوع در 1/37 درصد از بیماران تا 50 درصد یا بیشتر کاهش نشان داد. افراد درمان شده با این وسیله نیز پیشرفت‌هایی در مقیاس‌های کیفیت زندگی، مانند افسردگی، اعتماد به نفس و کاهش خجالت داشتند.

       عوارض جانبی عبارت بودند از درد، عفونت، تجمع مدفوع یا اختلال در مدفوع کردن، اروزیون وسیله، درآمدن وسیله / جراحی دوباره و خونریزی. این وسیله نباید در بیمارانی که به تیتانیوم آلرژی دارند یا مشکوک به آلرژی هستند، استفاده شود. ابزارهایی هم که برای اندازه‌گیری درست و راهبری آن استفاده می‌شوند، به دلیل داشتن تیتانیوم، استیل ضدزنگ، نیکل یا مواد آهنی، نباید در افراد دارای آلرژی به آنها استفاده شوند.

       پس از جایگذاری سیستم فنیکس، بیماران نباید MRI شوند، زیرا با قدرت مغناطیسی و عملکرد آن تداخل ایجاد می‌شود. اگر بیماری هم به MRI نیاز داشته باشد و پروسیجر تشخیصی جایگزینی هم وجود نداشته باشد، ایمپلنت می‌تواند با ایمنی کامل درآورده شود.MedScape

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: