کد خبر: ۹۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 21
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: طی امضای تفاهم نامه‌ای میان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر از طرح سلامت یاب رونمایی شد.
به گزارش شفا آنلاین،حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه هشتمین آئین نکوداشت خدمات داوطلبان و واقفین برتر سراسر کشور که امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد در خصوص طرح سلامت‌یار بیان کرد: خدمت جدیدی تحت عنوان طرح سلامت‌یار با همت سازمان جمعیت هلال‌احمر و معاونت درمان وزارت بهداشت در 10 بیمارستان کشور آغاز خواهد شد. اگر قدم‌های ابتدایی را به طور مؤثر همراه با آموزش و نظارت برداریم در گذر زمان در محیط‌های درمانی تحول ایجاد خواهد شد

وی گفت: در حادثه منا ظلم و بی توجهی کشور عربستان آنقدر زیاد بود که حمایت جمعیت هلال احمر به خوبی به تصویر کشیده نشد در عزاداری اربعین هم بسیار خوب عمل کردند به نظر می‌رسد فرصت‌های مخصولی برای خدمت بیشتر به مردم وجود دارد امیدواریم این همکاری‌ها ارتقا پیدا کند تا بتوانیم آنچه که شایسته است خدمت کنیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: چهار صد میلیارد دلار میزان سود رسانی فعالیت‌های داوطلبانه آمریکا بوده است این رقم آن هم در کشوری که خارج مرزهای کشورش رفتارهای خشونت آمیز می‌کند رقم کمی نیست همچنین سالانه بیش از 140 میلیون نفر داوطلب مشتاق دستگیری از مردم هستند.

وی با اشاره به نقش پزشکان بدون مرز در حوادث طبیعی و غیر طبیعی اظهار کرد: این پزشکان در اتفاقات و بلایای همه‌ی دنیا حضور پیدا می‌کنند به اعتقاد من اینکه فرد صرفا برای کمک به انسانیت از همه‌ منفعت‌های شخصی خود بگذرد اوج لذت است من به شما عزیزان که توانسته‌اید بخشی از زندگی خود را به این امر اختصاص دهید تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: نوع اداره بیمارستان‌ها در چند سال اخیر به صورت خودگردان درآمده بود که بسیار غلط بود در صورتی که باید حداقل هزینه از جیب مردم ارائه می‌شد تکریم و التیام بخشی به روح و روان بیمار مغفول مانده بود که جمعیت هلال احمر در کنار طرح تحول سلامت در تکریم و التیام بخشی موفق شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: