کد خبر: ۹۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 21
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: بیمارستان شهید دکتر لواسانی به عنوان تنها بیمارستان تامین اجتماعی و غیر دانشگاهی، به جمع هفت بیمارستان استان تهران و مجری طرح درمان سکته حاد قلبی پیوست.

به گزارش شفا آنلاین،محمدتقی خسروانی مقدم گفت: طرح 247(24 ساعت در روز و 7 روز هفته) طرحی است که در آن بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی قلب، برای بیماران سکته حاد قلبی با بالا رفتن قطعه «اس تی» - ST - در نوار قلب که ظرف کمتر از دو ساعت از شروع درد آنها گذشته و به اورژانس بیمارستان مراجعه می کنند، اقدام به آنژیوپلاستی اولیه کرده تا حداکثر حفاظت را از بافت قلب بیمار به عمل آورند.
وی ادامه داد: نتیجه این طرح در صورت موفقیت بگونه ای است که بیمار از نظر سلامت قلب به شرایط قبل از سکته برگشته و در نگهداشت سلامت عمومی جامعه و پیشگیری از کار افتادگی ها بسیار موثر است.
مدیرکل درمان استان تهران خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت بیمار از نظر سلامت قلب به شرایط قبل از سکته برگشته و این امر می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از کار افتادگی ها بگذارد.
خسروانی مقدم افزود: این امر از هدر رفتن منابع مالی و انسانی در درمان جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح هفت بیمارستان در تهران انتخاب شدند، گفت: در شرق تهران بیمارستان شهید دکتر لواسانی سازمان تامین اجتماعی نیز این افتخار را داشته تا در فهرست بیمارستان های اجرا کننده طرح قرار گیرد.
خسروانی مقدم تاکید کرد: با توجه به گذشت چند روز از اجرای این طرح و مقیم شدن متخصصان قلب در بیمارستان، تمام بیماران اعزام شده و یا مراجعانی که دچار سکته حاد قلبی شده اند، تحت پوشش این خدمت درمانی قرار گرفته و سلامت خود را بازیافته اند.
اجرای طرح درمان سکته حاد قلبی از ابتدای آبان ماه در کل کشور آغاز شد.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: