کد خبر: ۹۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>اجتماعی>جامعه شناسی>اعتیاد نیز مانند سایر بیماری‌ها یک بیماری است. معتادان بارها ممکن است تصمیم به ترک بگیرند اما دوباره دچار مصرف مواد مخدر شوند بنابراین درمان این بیماری بسیار حائز اهمیت است و به آن باید توجه شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حمیدرضا تاج گردان پزشک عمومی  با اشاره به اینکه افراد در صورت مصرف مواد مخدر ولع بسیار زیادی به مصرف دوباره آن پیدا خواهند کرد، تصریح می‌کند: این بیماران در صورت مصرف تریاک 350، هروئین 700 و شیشه یکهزار درصد ولع مصرف به مواد مخدر دارند بنابراین این درصد بالا ناتوانی فرد مصرف‌کننده در استفاده نکردن از مواد را نشان می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه زمانی درمان اعتیاد موفقیت‌آمیز بوده است که یک فرد معتاد تا پایان عمر خود دیگر به سمت اعتیاد نرود، می‌گوید: فردی که پس از مدتی دوباره به سمت اعتیاد باز می‌گردد به صورت کامل درمان نشده است.

این پزشک عمومی در ادامه می‌افزاید: درمان‌های متفاوتی برای ترک اعتیاد وجود دارند. درمان سرپایی با استفاده از داروی جایگزین و اقامت میان مدت در کمپ‌ها از روش‌های ترک اعتیاد است اما شواهد نشان می‌دهد که استفاده از روش سرپایی با داروی جایگزین مؤثر‌تر از سایر روش‌ها است.

دکتر تاج گردان با تأکید بر اینکه فرد در هنگام درمان سرپایی با داروی جایگزین انگیزه لازم برای ترک را دارد و می‌تواند بدون درد درمان شود، می‌گوید: اغلب در کمپ‌ها افراد به اجبار مصرف مواد را ترک می‌کنند و مواد نیز در آن مکان در دسترس آنها نیست بنابراین زمانی که از کمپ خارج می‌شوند امکان بازگشت‌شان به اعتیاد بسیار زیاد است.ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: