کد خبر: ۹۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
رئیس بخش ارولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس بخش ارولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) ضمن تشریح مهم ترین عوامل ازکارافتادن کلیه ها گفت : مصرف ماده مخدر شیشه و داروهای بدنسازی، علاوه بر ایجاد اثرات سوء بر ارگان های بدن موجب نارسایی های حاد کلیوی نیز می شوند.
دکتر محسن آیتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از طرفی دیگر مصرف خودسرانه مواد موجود در باشگاه های بدن سازی به هیچ عنوان توصیه نمی شود بلکه برخی داروها نیز باید به مقدار لازم آنهم تحت نظر پزشک مصرف شود زیرا موجب ناباروی ومشکلات جدی کلیوی و کبدی می شوند.

وی با اشاره به این که مصرف پروتئین های زیاد موجب نارسایی کلیه می شود؛ توصیه کرد: پسران مجرد یا مردان متأهلی که صاحب فرزند نشده اند از مصرف داروهای موجود در باشگاه های بدنسازی باید به شدت اجتناب کنند. زیرا موجب عقیمی آنها می شود؛ ضمن این که قبل از مصرف زیاد پروتئین ها باید کلیه ها چکاپ و داروهای مذکور با نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرند.


عضو هیات مدیره انجمن ارولوژی ایران گفت: به طور کلی مصرف داروها؛ پروتئین و زمینه های خاص خانوادگی منجر به آسیب رسانی به کلیه ها می شود. ضمن این که گاهی اوقات رژیم های غذایی خودسرانه هم به کلیه ها آسیب می زند. مانند مصرف پروتئین های بیش از حد و کسانی که قصد لاغری دارند و به همین منظور آب و مایعات کم میخورند.

به گفته آیتی آب برای پیشگیری از سنگ سازی بسیار حائز اهمیت است و حتی مانع سنگ سازی و عفونت نیز می شود؛این درحالی است که میزان مصرف آب در طی روز به اندازه ای توصیه می شود که ادرار شفاف باشد؛ حال آن که بیش از حد نگه داشتن ادرار و فشار بالای مثانه به کلیه ها منتقل و موجب تخریب کار کلیه ها نیز می شود.

وی در پایان افزود: به طور کلی مردم برای محافظت از کلیه ها  در مصرف داروها باید به شدت مراقب باشند و افراد دچار سنگ و عفونت نیزمی بایست مایعات بیشتری مصرف کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: