کد خبر: ۹۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 19
شفا آنلاین>سلامت>مسئول درمان مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر ایران با اشاره به آسیب های گسترده آلودگی هوا بر افراد گفت: زنان بادارهمچون سالمندان و کودکان باید درهنگام بروز آلودگی از حضور درمحیط باز خودداری کنند.
به گزارش شفا آنلاین،دکترمرضیه شیوا روز شنبه با اشاره به این که عوارض آلودگی هوا تنها به آسیب رساندن به ریه و دستگاه تنفسی محدود نمی شود، افزود:علوفه هایی آلوده که دام ها از آن تغذیه می کنند و سپس انسان ها از گوشت آن می خورند می تواند سبب نازایی زنان و مردان شود.
وی در ادامه با اشاره به بیماری آندومتریوز که منجر به نازایی و مشکلات در دستگاه تناسلی زنان می شود، اظهارکرد: آلودگی هوا می تواند دلیل بروز این بیماری در میان زنان باشد.
شیوا در ادامه یکی دیگر ازعوارض آلودگی هوا در شهرهای بزرگ را افزایش غلظت خون در زنان باردار اعلام کرد و افزود: افزایش غلظت خون سبب فشار برروی قلب، ریه و کلیه می شود که برای جنین خطرساز است.
این پزشک متخصص همچنین درباره دیگر مضرات غلظت خون در زنان باردار تاکیدکرد: این غلظت خون سبب فشار بروی جفت و در نتیجه تغذیه نامناسب جنین می شود.
شیوا زایمان های زودرس را یکی دیگر از نتایج آلودگی هوا در میان زنان باردار دانست و گفت: نوزاد متولد شده از زایمان زودرس می تواند دچار مشکلات و نارسایی ها زیادی باشد.
این متخصص زنان و نازایی بیان داشت: درهنگام بروز آلودگی هوا نه تنها سالمندان و کودکان بلکه زنان باردار نیز باید به جد مراقب سلامتی خود و نوزادشان باشند.
این پزشک متخصص زنان و نازایی در ادامه با اشاره به این که زنان درطول دوران بارداری باید ازحضور در محیط که دارای آلودگی هوا هستند، خودداری کنند، افزود: البته شرایط جسمانی زنان باداری که در معرض آلودگی قرار می گیرند بر آسیب هایی که می پذیرند بسیار تاثیرگذار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: