کد خبر: ۹۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 20
شفا آنلاین>سلامت> واکسن ب‌ث‌ژ که اولین بار در سال 1921 از آن استفاده شد، همچنان شکل غالب واکسن ضد سل در سراسر جهان است.
به گزارش شفا آنلاین، در کشورهایی مانند افریقای جنوبی که برنامه واکسیناسیون کودکان در آن اجرا می‌شود، 80درصد نوزادان این واکسن را دریافت می‌کنند اما مطالعات نشان می‌دهند، ب‌ث‌ژ نمی‌تواند واکسن قابل‌اعتمادی برای مبارزه با سل ریوی باشد که شکل اصلی بیماری است و اخیرا با عبور از ایدز، پرتعدادترین بیماری عفونی شناخته شده است. با وجود واکسیناسیون گسترده علیه سل، هنوز سالانه 9میلیون نفر به این باکتری آلوده می‌شوند و در سال 2014، سل سبب مرگ 1/5 میلیون نفر شد.

تولید واکسن جدیدی علیه سل، بخشی از برنامه بلندپروازانه‌‌ای است که ماه گذشته ارائه شد و قرار است تا سال 2035 این بیماری را ریشه‌کند.

       در جوامع مربوط به سل هنوز درباره اینکه چه زمانی این واکسن باید ارائه شود، اتفاق نظر وجود ندارد. بسیاری از افرادی که به باکتری سل آلوده شده‌اند، شکل فعال بیماری را نشان نمی‌دهند و بحث درباره اینکه آیا باید قبل از گرفتن بیماری واکسیناسیون انجام گیرد یا قبل از وقتی که بیماری فعال شود، همچنان ادامه دارد. برنامه جدید برای پایان دادن به سل، نیازمند 56-58میلیارد دلار است.

 علاوه بر آن، باید 9میلیارد دلار هم برای برای تحقیقات و توسعه کار و از جمله واکسیناسیون هزینه کرد. البته در فرصتی که دانشمندان منتظر رسیدن بودجه برای تحقیقات بیشتر هستند، ابزارهای جدیدی برای مهار اپیدمی سل در حال به‌کارگیری هستند. درهرحال، کارشناسان عقیده دارند، برای ازمیان بردن اپیدمی سل باید واکسن جدیدی ابداع شود، چون نمی‌توان تمام بیماران مبتلا را مداوا کرد.Guardian
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: