کد خبر: ۹۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 19
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران باتاکید براهمیت استفاده ازداروهای باکیفیت برای تمامی بیماران به خصوص بیماران قلبی وعروقی کشور گفت: درحال حاضربیمه ها در مورد داروهای بیماران قلبی تلاش همه جانبه ای دارند.
دکتر مسعود قاسمی در حاشیه سومین همایش روز آترودی درگفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد:این درحالی است که به نظرم نه تنها بیمه ها بلکه مراکز درمانی هم در مورد بیماری های قلب و عروق به دلیل این که عامل اول مرگ و میر در دنیاست در تلاش اند که پوشش های کافی راارایه دهند.

وی ادامه داد: اگرچه هنوز هم جا دارد با روال و برنامه ریزی سریع تری داروها را تحت پوشش قرار دهند. به ویژه نکته مهم آن که نباید به برخی بهانه ها داروی باکیفیت را فدای هزینه ویا حتی دربرخی مواقع تولید داخل کرد.

متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: در این که بسیاری از داروهای داخل کشور با کیفیت بسیار مطلوبی است هیچ شکی وجود ندارد اما بحث این است که گاهی نوعی مقابله یا معارضه ای بین داروهای با کیفیت، حتی داروهایی که تولیده کننده اش منحصر به فرد است و همچنین داروهای تولید داخلی نیز ایجاد می شود.


وی همچنین افزود: حال آن که باید به این امرخیلی حساسیت نشان داده شود. از طرفی بخاطر ارزبری اگر داروی داخلی بتواند جانشین کامل و بدون نقص شود از آن استفاده شود اما اگر این جانشینی به طور کامل مقدور نیست روش های مقابله با عدم ورود آن دارو تبدیل به روش های مذاکره و گویش شود در حالی که آن صنعت و تکنولوژی وارد کشور شده تا دارویی با کیفیت بالاتر ساخته شود.
گفتنی است سومین همایش یکروزه بررسی و ارزیابی اثرات آترواسکلروز ( تصلب شرایین ) برروی عروق بدن انسان با عنوان آترودی با همکاری انجمن آترواسکلروز ایران ، انجمن سکته مغزی ایران ، انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران ، انجمن قلب ایران وشرکت سانوفی روز27 آذرماه 94  در سالن زرین هتل پارسیان آزادی تهران برپاشد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: