کد خبر: ۹۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 19
معاون وزیر بهداشت:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: پزشکان باید حتما در تجویز دارو به قیمت آن و میزان درآمد خانواده توجه کنند.
به گزارش شفاآنلاین : علی اکبر سیاری روز شنبه در حاشیه نشست هم اندیشی بررسی الگوی تجویز و مصرف داروها در ایران در سازمان بیمه سلامت به خبرنگاران گفت: خانواده ای که درآمدش یک میلیون تومان است، اگر پزشک برای آن خانواده، نسخه صد هزار تومانی تجویز کند، 10 درصد درآمد خانواده صرف نسخه دارویی می شود.
وی در رابطه با اهمیت دسترسی دارو در نسخ پزشکان تصریح کرد: برخی پزشکان، دارویی تجویز می کنند که جزو فارماکوپه (فهرست دارویی) و سیاست دارویی کشور نیست که این مساله موجب زحمت بیمار و نظام توزیع دارویی کشور است؛ بنابراین هر سال سیاست های دارویی کشور در قالب کتابی به پزشکان اعلام می شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: تجویز غیرمنطقی دارو هم می تواند در ابعاد خود برای مصرف کننده در ابعاد کلان برای اقتصاد کشور زیانبار باشد.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، افزود: باید به میزان، ترکیب، آثار مثبت و عوارض دارو در تجویز آن توجه داشت.

** نسخه الکترونیکی، تجویز دارو را آسان تر می کند
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: اگر نسخه های دارویی در پرونده الکترونیک سلامت بیماران ثبت شود، تجویز و مصرف دارو راحت تر می شود و از سویی دیگر می توان تجویز آنتی بیوتیک ها و داروهای تزریقی را رصد کرد.
سیاری یادآور شد: پرونده الکترونیک بیماران را در حوزه بهداشت پیگیری می کنیم که این طرح ابتدا برای روستاییان اجرا می شود وی علت اجرای این طرح برای روستاییان ، پیش از شهرنشینان را در اختیار داشتن پایگاه اطلاعات روستایی عنوان کرد.
سیاری افزود: در زمان حاضر، 6 هزار و 300 پزشک در برنامه پزشک خانواده روستایی فعالیت دارند؛ ضمن اینکه پرونده الکترونیک را به تدریج از روستاها به حاشیه شهرها و شهرهای زیر 50 هزار تن توسعه خواهیم داد.
نشست هم اندیشی بررسی الگوی تجویز و مصرف داروها در ایران امروز در سازمان بیمه سلامت برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: