کد خبر: ۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - 2013March 10
شفا آنلاین :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تعامل مجلس با دولت در دادن رای اعتماد به وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
دکتر مراد هاشم زهی اظهارداشت: تجربه قبلی مجلس از رای اعتماد به خانم دکتر دستجردی به عنوان وزیر بهداشت، نشان می دهد که نمایندگان خانه ملت در تعامل با دولت گام بر می دارند. وی با اعلام اینکه در آخرین روزهای سال قرار داریم و فرصت زیادی برای تعیین تکلیف وزیر بهداشت باقی نماینده است، افزود: پیش بینی می شود جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت، 27 اسفند ماه جاری برگزار شود. هاشم زهی در خصوص اولویتهای وزیر بهداشت بعد از گرفتن رای اعتماد از مجلس چه خواهد بود، گفت: وزیر جدید فرصت زیادی برای انجام برنامه های طولانی مدت نخواهد داشت. لذا، به نظر می رسد که مهمترین اولویتهای وزیر در چند ماه پایانی عمر دولت دهم، اصلاح برنامه پزشک خانواده و تامین ارز مورد نیاز برای واردات دارو باشد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلاتی که در مسیر اجرای برنامه پزشک خانواده وجود دارد، ادامه داد: موضوع تامین اعتبارات برنامه پزشک خانواده، می بایست از سوی دولت مورد توجه و حمایت جدی قرار بگیرد. وی با اشاره به عملکرد سرپرست وزارت بهداشت در این مدت که عهده دار این وزارتخانه بوده است، گفت: به نظر می رسد که دکتر طریقت در جهت خاتمه دادن به حاشیه هایی بوده است که در این مدت وزارت بهداشت را دچار چالش کرده است. هاشمی زهی تاکید کرد: اگر دکتر طریقت می خواهد کار نیکی از خود به یادگار بگذارد، بهتر است بعد از اینکه رای اعتماد از مجلس گرفت، مشکلات پزشک خانواده در روستاها و شهرهای کوچک را مرتفع سازد و سپس این برنامه را در کلانشهرها اجرا کند. روز گذشته رئیس جمهوری در نامه ای به مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدحسن طریقت را به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Anonymous
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
0
0
ایکاش در مورد سرانه بیمه روستاییان سریعتر عمل گردد تا با اعلام سرانه سال 92 پیش از آغاز سال 92 تکلیف دریافتی پزشکان خانواده روستایی نیز معلوم گردد نه اینکه چند روز مانده به پایان سال 91 به‌علت مشخص نبودن سرانه سال 91 میزان تغییر دریافتی این پزشکان در سال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: